جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام موسوی لارگانی

حوزه/ حجت الاسلام موسوی لارگانی گفت: تشدید مشکلات زمانی شکل گرفت که دولت ما همه تخم مرغ های خود را در یک سبد گذاشت و به برجام گره زد و هیچ راه حل وفکری برای زمانی که برجام موفق نشود تبیین و تعریف نکرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، پیرامون مهمترین مسائل سیاسی  و اجتماعی روز اظهار کرد: امروزه یکی از بزرگترین  مشکلاتی که  در کشور وجود دارد و هر سه قوه کشور را درگیر کرده است، مسائل اقتصادی است.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات اقتصادی در سال های قبل هم در کشور ایران وجود داشته است ولی اینکه این مشکلات امروزه بیشتر نمود می کند عوامل و دلایلی دارد  تصریح کرد: اینکه مشکلات شدید اقتصادی در دهه 60 زیاد به این چنینی نمود نمی کرد، به این دلیل بود  که در دهه 60 ملت ایران بیشتر همدل و همراه با یکدیگر بودند.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس استان اصفهان افزود: علی رغم اینکه  حکم شرعی که رهبری فرمودند حرام  است که کالایی درکشور تولید شود و از کالای خارجی استفاده شود،  ما در سال 96 شاهد بودیم  که میزان واردات ما از خارج بسیار بیشتر شد، متاسفانه عده ای دستی بر آتش دارند و دنبال واردات هستند  که کمتر می شود با آنها برخورد کرد یا اصلا برخورد نمی شود.

وی با تاکید براینکه در سال های 91 و 92 نیز چنین وضعی در عرصه ارز و مشکلات اقتصادی دچار شدیم که قیمت ارز در ان سال حدود 3 برابر شد ولی امروزه نیز تقریبا این چنین شد ولی جو روانی آن روز به شدت امروز نبود گفت: یکی از مهمترین دلایلی که باعث ایجاد این جو روانی نا سالم در عرصه کشور  شده است وجود فضای مجازی با این وسعت است.

حجت الاسلام موسوی لارگانی با  اشاره به اینکه تحریم ها بر ایجاد مشکلات اقتصادی بی تاثیر نبوده، ولی با توجه به این که این کشور هیچ زمانی بدون تحریم سپری نکرده و همواره با تحریم زیست کرده است، خاطرنشان کرد: شاید عمده دلیل مشکلات اقتصادی امروز ناشی از فشارهای درونی و داخلی است.

وی ابراز کرد: همیشه به تعبیر امام راحل تحریم ها برای ما برکت بوده است و باعث پیشرفت و خود باوری ما و افزایش قدرت  ما دراین سالها شده و چه بسا این تحریم ها ما را آب دیده کرده، ولی وقتی ما در داخل کشور  با یکدیگر اتحاد نداریم و اختلافات سیاسی  تشدید می شود شاهد بروز مشکلات بیشتر می شویم.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس استان اصفهان عنوان کرد: تشدید مشکلات زمانی شکل گرفت  که دولت ما همه تخم مرغ های خود را در یک سبد گذاشت و به برجام گره زد و هیچ راه حلی  و فکری برای زمانی که اگر برجام موفق نشد تبیین و تعریف نکرد، باعث بروز این مشکلات امروزه شد.

وی ادامه داد: امروزه متاسفانه همه  از جمله دولتمردان به دنبال بیان دردها هستند، در حالی که ما باید امروز به فکر درمان باشیم، چرا به یاد نمی اوریم در ابتدای انقلاب اسلامی  که هیچ تجربه سیاستمداری و حاکمیتی نداشتیم مدیران جوان قرار دادیم  و موفق شدیم ولی امروز بعد از 40 سال تجریه و تخصص از جوانان استفاده نمی کنیم و مدیران را فقط از جایی به جایی دیگر انتقال می دهیم.

حجت الاسلام موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: امروز برخی از مدیران و دولتمردان با صراحت بیان می کنند نمی توانیم کشور را به دست جوانان بسپاریم و باید وزارت خانه ها در دست افراد با تجربه باشد،  بنابراین یکی از عمده دلایل بروز معضلات و ناآرامی های امروزه جامعه همین وجود فضای مجازی است.

وی تاکید کرد: فضای مجازی به خودی خود خوب بوده ولی دانشگاه ها،حوزه های علمیه و نهادهای دیگر برای این فضا خوراک آماذه نمی کنیم و منتظر پخت و پز خوراک ها ی مسموم غربی در این فضا می شویم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس اذعان کرد: باید از این فضای مجازی بهترین استفاده را ببریم و از آن برای جذب مردم به طرف حوزه علمیه و روحانیت و انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

* FATF یک خود تحریمی بسیار شدیدی بود

رئیس مجمع نمایندگان مجلس استان اصفهان در پاسخ به برخی از سوالات روحانیون اظهار داشت: رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس ایرادات جدی به عملکرد مجلس داشت  و بر امر کیفیت  و تاثیر تصویب قوانین بر معیشت مردم داشتند ، در رابطه با fatfهم مطالبی بیان شد  که باعث شد فعلا این لایحه تصویب نشود.

وی  بیان کرد: FATF یک خود تحریمی بسیار شدیدی بود که چنانچه تصویب می شد، هر تراکنش مالی در کشور، به صورت آن لاین برای غربی ها مشخص بود، تعریف تروریستی  که غرب مطرح می کند با تعریف نظام جمهوی اسلامی ایران متفاوت است ، غرب حزب الله لبنان و سوریه را تروریست می داند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی اضافه کرد: عده ای در مجلس شورای اسلامی آمده اند که به دنبال منافع خود و مطالبی هستند که اولویت کشور نیست، امروز برخی از فراکسیون های مجلس هنوز به دنبال رفع حصر فتنه گران هستند، باید به حال این مجلس گریه کرد که چطور یک وزیر هر بار که استیضاح شده با رای بالاتری رای گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha