پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فرانسه

حوزه/ طبق آخرین اعلامیه منتشر شده در سایت وزارت امور خارجه بریتانیا، این کشور، فرانسه را در لیست کشورهای مواجه با خطر تروریسم قرار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از francais.rt، وزارت امور خارجه بریتانیا طی یک اعلام رسمی در سایت خود، نام کشور فرانسه را در کنار کشورهایی همچون مصر، ترکیه و کانادا در رده کشورهای مواجه با خطر تروریسم و حملات تروریستی قرار داد و از شهروندان خود خواست اگر در طی تعطیلات تابستان تصمیم دارند به این کشورها سفر کنند، تمامی جوانب امنیتی را در نظر بگیرند.

لازم به ذکر است وزارت خارجه بریتانیا در طی سال های گذشته نیز فهرستی از کشورهای مواجه با خطر تروریسم تهیه کرده و از شهروندان خود خواسته بود به این کشور ها سفر نکنند. این اقدام بریتانیا پس از آن صورت گرفت که طی سال های اخیر شماری از شهروندان این کشور بر اثر حوادث تروریستی در تونس، مراکش، کانادا و فرانسه کشته شدند.

قابل توجه است که هر ساله وزارت آموزش ملی بریتانیا قبل از شروع تعطیلات تابستان و با توجه به موج مسافرتی وسیع شهروندان بریتانیایی به خارج از کشور خصوصا کشورهای شمال آفریقا، دوره های آموزشی تحت عنوان « آموزش‌های الزامی مسافرت های تابستانی» برگزار می کند که در آن به شرکت کنندگان تمام نکات مهم امنیتی را که باید در طی این سفر ها مورد توجه قرار دهند آموزش می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha