جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: شهدای ما هنرمندانه‌ترین صحنه‌های تاریخ را رقم زدند؛ زیرا کسی که از جوانی، استراحت و ثروت و مقام و سایر داشته‌های دنیوی دست بشوید و به‌سوی خداوند برود بدون شک هنرمند والایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با شماری از مسئولان فرهنگی استان، با اشاره به شهادت رضا دوست‌زاده، شهید مرزبان خراسان شمالی که چند روز پیش در سراوان پس از درگیری با اشرار به شهادت رسید، اظهار کرد: شهدا در طول تاریخ اسلام صحنه‌های هنرمندانه بسیار خوبی را به نمایش گذاشته و می‌گذارند.

وی با بیان این که شهیدان برترین هنرمندان تاریخ هستند، اضافه کرد: شهدای ما هنرمندانه‌ترین صحنه‌های تاریخ را رقم زدند؛ زیرا کسی که از جوانی، استراحت و ثروت و مقام و سایر داشته‌های دنیوی دست بشوید و به‌سوی خداوند برود، بدون شک هنرمند والایی است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: انسانی که این هنر را داشته باشد که به هنگام عصبانیت خطا نکرده و حق کسی را پایمال نکند هنرمند راستین است؛ ازاین‌رو کسانی که در برابر خشم و غضب مقاومت کرده و در مسیر درست حرکت می‌کنند هنرمندان بزرگی هستند و شهدا مصادیق بارز این افراد هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که شهدا برای رسیدن به سعادت معنوی از زخارف و زیبایی‌های دنیوی دست کشیدند، گفت: امام کاظم(ع) در سفارش به هشام می‌فرماید: «مَثَلُ الدُّنیا مَثَلُ ماءِ البَحرِ، کُلَّما شَرِبَ مِنهُ العَطشانُ اَزدادَ عَطَشاً حَتّی یَقتُلَهُ» و تأکید می‌کند که مثل دنیا همچون آب دریا شور است؛ تشنه هر چند از آن بنوشد، تشنه‌تر می‌شود تا آن که او را می‌کشد.

وی با اشاره به این که بر این اساس اگر دنیازده شدیم، به جایی نمی‌رسیم و نتیجه نمی‌گیریم، تصریح کرد: اگر اهل تکاثر شدیم سیر نشده و تشنگی ما هم برطرف نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حرص و طمع نسبت به مسائل دنیوی مانع از دستیابی انسان به مدارج معنوی می‌شود، اظهار کرد: امام باقر(ع) می‌فرماید مثل حریص بر دنیا مثل کرم ابریشم است، می‌خورد و با دست خود برگرد خویش پیله می‌تند تا زندانی می‌شود و راه فراری برای او باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha