جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گروه تروریستی ایاد عقالی

حوزه/ روز یکشنبه و در طی حمله انتحاری به گشت نظامی مشترک فرانسه و مالی دو نیروی نظامی فرانسه و چند تن از غیر نظامیان مالیایی کشته شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از lemonde، یکشنبه گذشته به دنبال انفجار خودروی انتحاری در مسیر عبور گشت مشترک نظامی نیروهای فرانسه و مالی در شهر گائو کشور مالی، دو سرباز فرانسوی و چهار غیر نظامی مالیایی کشته شدند، با وجود تایید این خبر از سوی رسانه های محلی تاکنون خبر کشته شدن سربازان فرانسوی از سوی رسانه های این کشور تایید نشده و رسانه های فرانسوی تمامی قربانیان را غیر نظامیان مالیایی اعلام کردند.

بعد از گذشت چند روز از این وقوع این حادثه، امروز گروه « اتحاد جهادی صحرای آفریقا» موسوم بهGSIM  به سرکردگی «ایادعقالی» یکی از اعضای مطرح گروه اصلی القاعده صحرای آفریقا، مسئولیت کامل حادثه تروریستی یکشنبه شهر گائو واقع در غرب کشور مالی را بر عهده گرفت.

در فایل صوتی منتشر شده توسط «ایادعقالی» سرکرده این گروهک وی این‌گونه گفت: مسلمانان صحرای آفریقا به شدت مخالف حضور سیاسی و نظامی فرانسه و آمریکا در این منطقه هستند و  با توجه با سفر کنونی مکرون رئیس جمهور فرانسه به آفریقا، از ماه های قبل این عملیات برنامه ریزی شده بود تا به رئیس جمهور فرانسه نشان دهیم که او بدون تلفات آفریقا را ترک نخواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha