جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی یاس و ناامیدی مردم در شرایط فعلی را یکی از مهم‌ترین خطرات تهدیدکننده دانست و با تاکید بر این که حوزه و روحانیت مشکلات مردم را با تمام وجود لمس می‌کنند و در کنار آنان قرار دارند، گفت: دشمن قصد دارد از طریق فشار و تحریم اقتصادی، جامعه را دچار فلج اعتقادی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشست با مسئولان حوزه علمیه استان، با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور، اظهار کرد: حوزه علمیه از بدنه مردم و جامعه بوده و مشکلات موجود را با تمام وجود لمس می‌کند.

وی خطاب به روحانیان و حوزویان افزود: با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی ما نباید رسالت خود را فراموش کنیم، زیرا در شرایط فعلی یکی از مهم‌ترین خطراتی که مردم و جامعه را تهدید می‌کند، افتادن در دام دشمن و ناامیدی اقتصادی است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: دشمن قصد دارد از طریق تحریم اقتصادی جامعه را دچار فلج اعتقادی کند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: دشمن با استفاده از حربه جنگ اقتصادی و فشار معیشتی به مردم در پی کمرنگ کردن اعتقادت و دلبستگی‌های مردم نسبت به نظام هستند، اما ما نباید بگذاریم دشمنان و بدخواهان به این هدف شوم خود برسند.

وی اظهار کرد: حوزه علمیه در مقابل هجمه‌هایی که به لحاظ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از سوی دشمن بر مردم وارد می‌شود، رسالت دارد، زیرا همه این موارد به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بر اعتقادات و دین‌داری مردم تأثیر می‌گذارد و مسئول دین‌داری مردم هم روحانیت است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به تهاجم فرهنگی و سم‌پاشی شدید دشمن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، افزود: این که برخی چشم را بر واقعیات بسته و می‌گویند در فضای مجازی اتفاقی نمی‌افتد، این نگاه بنی‌صدری است و خطرات زیادی را در پی دارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به راه‌اندازی هشتک‌های مختلفی ازجمله مبارزه با حجاب اجباری، تابستان داغ و ...، تأکید کرد: نباید چشمان خود را بر روی این واقعیات ببندیم، این ساده‌لوحانه مدیریت کردن است، در حالی که ضروری است ما طلاب، حوزویان و روحانیان برای مقابله با این موضوعات نسخه آماده داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha