جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد نجفی زاده

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد گفت: نخستین گردهمایی فارغ‌التحصیلان این مدرسه علمیه در هفته‌های آتی در بجنورد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از برگزاری نخستین گردهمایی فارغ‌التحصیلان مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد خبر داد و گفت: این گردهمایی در هفته‌های آتی در مرکز خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد، قدیمی‌ترین مدرسه علمیه استان بوده و تاکنون فارغ‌التحصیلان فراوانی را تقدیم نظام و جامعه اسلامی کرده است، اضافه کرد: در حال حاضر حدود 60 نفر از فارغ‌التحصیلان این مدرسه علمیه که جزء فضلا و روحانیان برجسته بوده و یا در سایر مناصب فرهنگی و مذهبی فعالیت می‌کنند برای حضور در این گردهمایی شناسایی شده و به‌زودی به این همایش دعوت می‌شوند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده با اشاره به اینکه پس از بررسی‌های بیشتر بدون شک شمار مدعوین به این گردهمایی افزایش می‌یابد، افزود: اگرچه برخی از فارغ‌التحصیلان قدیمی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد دار فانی را وداع گفته‌اند؛ اما بسیاری از دانش‌آموختگان این مدرسه علمیه هنوز در قید حیات بوده و مشغول فعالیت‌های مختلف مذهبی و فرهنگی هستند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد پس از شرکت در نخستین گردهمایی فارغ‌التحصیلان مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد می‌توانند به‌عنوان خیر، به مدرسه علمیه خود کمک کنند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده با اشاره به اینکه اکنون مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد 120 طلبه سطح یک دارد که از این تعداد 20 طلبه ملبس هستند، اضافه کرد: طلبه‌های این مدرسه علمیه پس از تحصیل از پایه اول تا هشتم و پایان تحصیل در سطح یک حوزه، برای ادامه تحصیلات خود در سطوح بالاتر به سایر مدارس علمیه موجود در استان هجرت می‌کنند.

 گفتنی است، در سطح استان خراسان شمالی هم درمجموع 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال است و بیش از هزار و 500 طلبه در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha