شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه شهر سنندج با اشاره به اینکه اسلام و دستورات آن بهترین الگو برای مسلمانان است، گفت: دین مبین اسلام و به ویژه رسول اکرم (ص) تاکید بسیار بر قناعت، صرفه جویی در در همه امور داشته اند، لذا همه ما به عنوان یک فرد مسلمان در برابر برادر دینی خود مسئولیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با افزایش گرمای بی سابقه و طاقت فرسای تابستان و نیز بالا رفتن میزان مصرف منابع انرژی، روحانیون و علما کردستان در چند روز اخیر در جلسات و تربیون های مختلف همانند نماز جمعه از مردم این خطه درخواست کرده اند که طبق استاندارد و آنچه موازین شرعی مشخص کرده است، مصرف کنند.

ماموستا عبدالرحمن خدایی در این باره به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، گفت: متاسفانه گرمای تابستان امسال باعث بالا رفتن میزان مصرف انرژی در بخش های مختلف شده است و همین امر دلیلی برای به وجود آمدن بعضی از مشکلات در این فصل از تابستان برای مردم کردستان و برخی از مراکز صنعتی و تولیدی شده است.

امام جمعه سنندج با اشاره به این که مردم باید در مصرف از الگوی اسلامی بهره ببرند، بیان کرد: دین مبین اسلام و به ویژه رسول اکرم(ص) تاکید بسیار بر قناعت، صرفه جویی در در همه امور داشته اند، لذا همه ما به عنوان یک فرد مسلمان در برابر جامعه اسلامی مسئولیم.

ماموستا خدایی بیان داشت: مردم خود به خوبی آگاهی دارند که تولید انرژی در کشور با توجه به تحریم های ناجوانمردانه دشمنان دچار مشکل شده، لذا باید با اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی از این مشکل در این فصل از سال به سلامتی عبور کنیم.

این عالم کردستانی با اشاره به اینکه اسراف در دین اسلام مذموم و ناپسند عنوان شده است، گفت: اسراف در دین اسلام از گناهان کبیره است، لذا باید در تمام امور به فرموده رسول خدا که می فرمایند« خیر الأمور أوسطها» عمل کنیم تا هرگز دچار مشکلی در سطح جامعه و خانواده و حتی مسایل شخصی نشویم.

امام جمعه سنندج در ادامه گفت: اسلام چراغ و سراج مسیر خوشبختی بشریت است و پیروزی از این دین یکتاپرستی سرانجامی جز خیر و سلامتی برای انسان به دنبال ندارد و بی شک بهشت برای مسلمانانی است که در مسیر و صراط مستقیم گام بر می دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha