جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خشکسالی در باوچی نیجریه، مردم را به خواندن نماز باران متوسل کرد

حوزه/ درحالی که ایالت باوچی نیجریه شاهد عدم بارش باران و خشکسالی بوده است و محصولات کشاورزی در اثر بی آبی در حال خشک شدن هستند، روز شنبه مراسم عبادی نماز باران در این ایالت برگزار گردید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailytrust، نبود باران و گسترش شدید خشکسالی در روزهای اخیر، مردم ایالت باوچی در نیجریه را به خواندن نماز باران متوسل کرد.

نماز باران روز شنبه در مسجد جامع گوالاگ در متروپولیس برگزار شد. صدها نفر از مسلمانان در این نماز جماعت که در نماز جمعه از برگزاری آن خبردار شده بودند، شرکت کردند. استاد ابراهیم ادریس امام جماعت مسجد جامع گوالاگ از مردم خواست به سوی خداوند توبه کرده و برای باریدن باران دعا کنند.

وی مردم را نسبت به مرتکب شدن گناهان کوچک و بزرگ که سبب خشم خداوند می شوند هشدار داد. او همچنین گفت که مردم باید خواهان گسترش ارتباط معنوی شان با خالق همانند دیگر ارتباطات باشند.

ادریس در ادامه گفت: ما همچنین باید سعی کنیم به فقرا، نیازمندان و یتیمانی که در میان ما هستند کمک رسانی کنیم تا برکت خداوند به ما برسد.

استاد ادریس در سخنانش همچنین به سنت پیامبر اسلام (ص) و خواندن نماز باران به هنگام خشکسالی و قحطی که محصولات را از بین برده و سبب کمبود آب آشامیدنی می شود اشاره کرد.

نماز باران قرار است یکشنبه نیز برگزار شود و تا زمان بارش باران، مردم به خواندن نماز باران ادامه خواهند داد.

گفتنی است خشکسالی و عدم بارش باران در روزهای اخیر در مناطقی از نیجریه منجر به خشک شدن محصولات کشاورزی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha