جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ عیسی قاسم

حوزه/ بحرین برای آیت الله شیخ عیسی قاسم گذرنامه ای موقت که تنها یکسال اعتبار دارد صادر کرده است تا برای درمان از کشور خارج شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تیم پزشکی شیخ عیسی قاسم طی هفته گذشته با توجه به نتیجه آزمایش‌ها و وخامت اوضاع سلامت ایشان اعلام کرد امکان درمان ایشان تنها در خارج از بحرین وجود دارد و بر لزوم انتقال فوری ایشان به خارج تاکید کرد.

این در حالی ست که رژیم بحرین طی حکمی پادشاهی در سال ۱۳۹۵ / ۲۰۱۶ تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم را لغو نموده و طبق قوانین شیخ از در دست داشتن مدارک احراز هویت بحرینی از جمله گذرنامه معتبر جهت سفر به خارج محروم گشته است.

احتمال این می‌رود آل خلیفه باتوجه به وخامت وضعیت سلامت شیخ -در نتیجه محاصره دو ساله منطقه الدراز محل سکونت شیخ و همچنین بازداشت خانگی یکساله ایشان- فورا دست بکار شده و امکان خروج شیخ از بحرین را از طریق صدور گذرنامه موقت یکساله (و نه از طریف بازگرداندن تابعیت) فراهم آورده باشد.

آیت الله شیخ عیسی قاسم یکشنبه ۳ تیر در پی وخامت اوضاع سلامت توسط آمبولانسی از منزل خود که در محاصره است به بیمارستان ابن نفیس بحرین منتقل شده و پس از انحام یک عمل جراحی تا کنون در بیمارستان بسر برده و طی این مدت نیز منزل ایشان همچنان در محاصره نیروهای امنیتی ست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha