جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار ابوترابی مشاور استاندار سمنان

حوزه/ مشاور استاندار سمنان در امور روحانیت در دیدار با برخی از روحانیون و ائمه جمعه گفت: استاندار سمنان بر تعامل گسترده و سازنده مسئولان با علما و روحانیون تأکید کرده و روحانیت در جامعه نقش محوری و بی‌بدیل دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام حسین ابوترابی، ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به تأکید استاندار سمنان بر تعامل گسترده و سازنده مسئولان با علما و روحانیون اظهار داشت: از دیدگاه استاندار سمنان روحانیت نقش و جایگاه مهمی در حفاظت و صیانت از انقلاب اسلامی، تبیین سیاست‌های نظام و دولت و حتی انجام نقد منصفانه دارند و در این زمینه در اکثریت جلسات با استاندار، وی بر تمامی این مسائل تأکید کرد.

مشاور استاندار سمنان در امور روحانیت تصریح کرد: تلاش داریم تا با هم‌افزایی، وحدت رویه و همبستگی و اتحاد بیشتر از سوی مسئولان با ائمه جمعه و علما و روحانیون در راستای حل‌وفصل مشکلات و آسیب‌های جامعه و اعتلای فرهنگ جامعه گام برداریم.

وی افزود: با توجه به اینکه روحانیت یکی از ارکان انکارناپذیر انقلاب اسلامی به شمار می‌روند حرکت و گام برداشتن بدون وحدت رویه با روحانیون امکان‌پذیر نیست و با همبستگی می‌توان گام برداشت.

حجت‌الاسلام ابوترابی با اشاره به شرایط و اوضاع داخلی امروز کشور خاطرنشان کرد: در شرایط امروز جامعه بیش از روزهای گذشته نیازمند وحدت و همبستگی و تقویت آن هستیم تا دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی با اختلاف‌افکنی‌ها و تفرقه نتوانند در کشور گامی بردارند.

حفظ انقلاب اسلامی رسالت روحانیون است/تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت روحانیت

 آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نیز در این دیدار با تقدیر و تشکر از زحمات استاندار سمنان در تعامل گسترده و سازنده با روحانیون و علمای دینی این استان اظهار داشت: استاندار سمنان فردی انقلابی و فرزند روحانیت است که این حسن تقدیر دارد و در جهت حل مشکلات کشور ما نیز در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر وحدت رویه و همبستگی تأکید کرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه انقلاب اسلامی شکل‌گرفته توسط یک روحانی و عالم عامل یعنی امام خمینی (ره) و با همراهی مردم بوده است، گفت: با توجه به نقش روحانیت در شکل‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی، حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن نیز از رسالت روحانیون است.

وی افزود: همواره به مسئولان در استان تأکید کرده و می‌کنم که از ظرفیت روحانیت و علمای این استان در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بهره‌گیری کنید و دغدغه استاندار مبنی بر تعامل گسترده و سازنده مسئولان با علما و روحانیون ارزشمند است.

حوزه‌های علمیه همواره پشتیبانی قوی برای انقلاب اسلامی و مردم بوده‌اند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی مهدی نژاد نیز در دیدار با مشاور استاندار سمنان در امور روحانیت با تأکید بر اینکه مردم ولی‌نعمتان  جامعه هستند و به همین جهت دولت نیز باید ارتباط خود را با مردم قوی‌تر کند، اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور که ما دچار مشکلات مختلف هستیم، مسئولان باید هوشیار رفتار کنند و اخلاص در کارها و تعهد به انقلاب اسلامی و خون شهدا و وحدت با مردم و روحانیت راهگشای کار آن‌ها است و باعث سرافرازی و عاقبت‌به‌خیری آنان می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه تجربه نشان داده است که هر کس به انقلاب تعهد صادقانه داشته باشد، سعادتمند می‌شود، تصریح کرد: اگر شخصی در انقلاب اسلامی دچار زاویه و انحراف از خط اصلی انقلاب اسلامی شد، دچار خسران و بدبختی شده و سقوط می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه همواره پشتیبانی قوی برای انقلاب اسلامی و مردم بوده‌اند، افزود: حوزه‌های علمیه مرکز ترویج فرهنگ و معرفت اسلامی در جامعه و موجب حرکت جامعه به سمت پیشرفت و رسیدن به قله‌های انسانی هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی نژاد خاطرنشان کرد: وحدت و همبستگی و تعامل گسترده و سازنده مسئولان استان سمنان با روحانیون و علمای دینی این استان گره‌گشای حل مشکلات جامعه خواهد بود.

روحانیت در جهت خدمت بهتر به مردم از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند

حجت‌الاسلام مرتضی کشمیر نیز در دیدار با مشاور استاندار سمنان در امور روحانیت با بیان اینکه مردم به‌طورمعمول، افراد مسئول را نمادی از اسلام و حکومت شیعه می‌دانند و در نگاه جامعه عملکرد مثبت و منفی اشخاص مسئول و دارای اختیارات ارتباط مستقیم با دین اسلام خواهد داشت، اظهار داشت: اگر اشخاص خوب عمل کنند، اسلام نیز جلوه خوبی در نظر مردم پیدا می‌کند و اگر بدعمل کنند اسلام جلوه بدی برای مردم پیدا می‌کند و به همین دلیل، تأکید بر تفکیک عملکرد اشخاص از اسلام است.

امام‌جمعه ایوانکی تصریح کرد: روحانیت آمادگی این را دارد که در جهت خدمت بهتر به مردم با مسئولان تعامل گسترده و سازنده‌تری داشته باشد و در جهت خدمت به مردم از هیچ اقدامی دریغ و کوتاهی نمی‌کنیم.

وی افزود: در بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در جامعه امروز شاهد آن هستیم، روحانیت می‌تواند ورود پیدا کند و نقش اساسی در جهت رفع آن‌ها ایفا کند و در تعامل گسترده و سازنده مسئولان با علما و روحانیون در جهت حل مشکلات جامعه روحانیت و به‌ویژه ائمه جمعه و جماعات می‌توانند نقش اساسی ایفا کنند.

روحانیت به‌ویژه ائمه جمعه تربیون مشکلات مردمی هستند

حجت‌الاسلام سید علیرضا آرامی نیز در دیدار با مشاور استاندار سمنان در امور روحانیت با اشاره به نقش روحانیت در طول دوره‌های مختلف در انقلاب اسلامی اظهار داشت: روحانیت در تعالی انقلاب اسلامی از سال بدو انقلاب اسلامی تاکنون نقش بی‌بدیلی را ایفا کرده‌اند و سرمایه اصلی روحانیت اعتماد مردمی و همراهی آنان است.

امام‌جمعه گرمسار با بیان اینکه روحانیت به‌ویژه ائمه جمعه تربیون مشکلات مردمی هستند، تصریح کرد: روحانیت بدون واسطه و به‌طور مستقیم با مردم مرتبط هستند و از مشکلات و معضلات و آسیب‌هایی که گریبان گیر مردم است مطلع هستند و این نیز عنصر مهمی است.

وی افزود: به جهت تعامل و ارتباط بدون واسطه روحانیت با مردم، روحانیت می‌توانند مشاوران و مؤثرینی برای مسئولان در حل مشکلات باشند و تعامل گسترده و سازنده مسئولان با علما و روحانیون می‌تواند در حل مشکلات جامعه مؤثر باشد.

حل مشکلات کشور نیازمند به برنامه‌ریزی و مشارکت آحاد مردم و قشرهای مختلف

حجت‌الاسلام جلیل شریفی‌نیا نیز در دیدار با مشاور استاندار سمنان در امور روحانیت با بیان اینکه تصمیمات و برنامه‌ریزی بعضاً نادرست و اشتباه برخی مسئولان، موجب می‌شود تا مردم ما تحت‌فشار قرار بگیرند و مسئولان باید در جهت رفع موانع و مشکلات مردم، به‌ویژه در بخش اقتصادی، بیش‌ازپیش تلاش کنند، اظهار داشت: مسئولان می‌توانند در کنار روحانیت با اتخاذ و کارهای لازم بستر حل مشکلات کشور را فراهم و از سوی دیگر آن‌ها از اختلاف‌افکنی و تفرقه دشمنان در جامعه جلوگیری کنند.

امام‌جمعه آرادان با اشاره به نقش روحانیت در حل مشکلات و عبور از پیچ تاریخی در مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد: حل مشکلات و بهبود شرایط داخلی و اوضاع اقتصادی کشور نیازمند به برنامه‌ریزی و مشارکت آحاد مردم و قشرهای مختلف به‌ویژه روحانیت دارد.

بازدید از مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان سرخه

بر پایه این گزارش، حجت‌الاسلام حسین ابوترابی مشاور استاندار سمنان در امور روحانیت با سفر به شهرستان سرخه از مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) این شهرستان بازدید و با مدیر و کادر این مدرسه و امام‌جمعه سرخه دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha