پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام علی گلپایگانی - سمنان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان سمنان گفت: با موافقت معاونت آموزش حوزه‌های علمیه کشور، برگزاری امتحانات شفاهی پایه ۸ و ۱۰ در مدارس علمیه سطح استان سمنان رسمی شد.

حجت‌الاسلام علی گلپایگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به فعالیت‌های معاونت آموزش حوزه علمیه استان سمنان، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مدیر حوزه‌های علمیه کشور، تقویت حوزه‌های علمیه استان‌ها و شهرستان‌ها است و در راستای سیاست‌های شورای عالی حوزه‌های علمیه و تأکید آیت‌الله اعرافی در جهت تقویت و ارتقای سطح علمی حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها و فراهم کردن زمینه ادامه تحصیل طلاب و بهره‌مندی مناطق مختلف کشور از طلاب و فضلاء بومی، برگزاری امتحانات شفاهی پایه 8 و 10 در حوزه علمیه سمنان رسمی شد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: تاکنون امتحانات شفاهی پایه‌های سوم و ششم در استان‌ها برگزار می‌شد، اما با موافقت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رستم‌نژاد معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور، برگزاری امتحانات شفاهی پایه 8 و 10 در حوزه علمیه سمنان رسمی شد.

وی افزود: نظام آموزشی حوزه علمیه با تغییر در مدیریت و کادر آن در کشور تغییرات اساسی را شاهد بوده که این نوید بیانگر روزهای درخشان و نو در آینده حوزه علمیه است.

حجت‌الاسلام گلپایگانی خاطرنشان کرد: واگذاری برگزاری امتحانات شفاهی طلاب و روحانیون به استان‌ها می‌تواند گام مؤثر و مثبتی در حوزه نظام آموزشی حوزه علمیه تلقی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha