جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام صادق علیه السلام

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تکیه اصلی شیعه از نظر فکری و عقیدتی به امام صادق(ع) است، عنوان کرد: رسالت امام صادق(ع) در آن دوره، حفظ و تقویت آرمان‌ های اساسی تشیع بود.

حجت الاسلام محمدباقر ایران نژاد مسئول نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، با تشریح اوضاع سیاسی و اجتماعی و شرایط و حرکت‌ های عصر امام صادق(ع) گفت: دوره امام صادق(ع) دوره ‌ای خاص همراه با فتنه، جنگ، جنبش ‌های سیاسی و شکل ‌گیری جریان‌ های فکری و درگیری گرایش‌ های مذهبی بود.

وی افزود: احزاب سیاسی مانند خوارج، بنی‌ امیه، بنی‌ عباس و برخی گروه‌ ها با قیام‌ ها و درگیری‌ های خود دوره ‌ای را رقم زدند که به محدودیت اهل بیت(ع) منجر شد.

حجت الاسلام ایران نژاد تاکید کرد: مسئله بسیار حائز اهمیت در زمان امام صادق(ع) این است که جریان‌ های سیاسی مخالف که در این دوره نمایان شدند، خود را به عنوان گروه‌ های سیاسی ـ مذهبی معرفی کرده و حتی بنی‌ عباس خود را به پیغمبر(ص) منتسب می‌ کردند؛ در چنین شرایط فوق‌ العاده‌ای که هم از لحاظ سیاسی و هم از لحاظ اعتقادی، تشتتی جدی بر عالم اسلام حاکم شده بود، نقش امام صادق(ع) نقشی برجسته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت آذربایجان شرقی با اشاره به نقش امام صادق(ع) در تقویت فکری و عقیدتی تشیع گفت: پیش از امام صادق(ع) نیز سایر ائمه(ع) که به عقیده ما همگی بهره ‌مند از علم الهی‌ هستند، به آموزش مسلمین می ‌پرداختند، اما تکیه اصلی شیعه از نظر فکری و عقیدتی به امام صادق(ع) است و بخش عظیمی از احادیث علوم اهل بیت(ع) توسط ایشان بیان شده و در اختیار ما قرار گرفته است. 

وی عنوان کرد: رسالت امام صادق(ع) و اقدام استراتژیک ایشان در آن دوره، حفظ و تقویت آرمان‌ های اساسی تشیع بود.

حجت الاسلام ایران نژاد در بخش دیگری با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) آیینه تمام نمای وجه الله هستند، ابراز داشت: مکتب اهل بیت(ع) در نهضت عاشورا در دنیا بی نظیر است و مانندی ندارد و تاثیرات فراوانی در عصرهای بعد از خود گذاشته است.

وی افزود: تداوم و ماندگاری نهضت عاشورا رسالت اهل بیت(ع) بود، امام زین العابدین(ع) 40 سال در مصیبت پدر بزرگوارشان گریه کردند و می فرمودند حضرت یعقوب در فراق فرزندش سال ها اشک ریخت، من چگونه بر مصیب های اهل بیت در سرزمین کربلا ساکت بمانم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت آذربایجان شرقی گفت: گریه کردن بر مصیبت های عاشورا یکی از روش های احیای نهضت عاشورا بود و قصد داشت این فرهنگ، سینه به سینه منتقل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha