پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام بابایی فردوس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بابایی دوران امام صادق(ع) را دوران شکوفایی و جهادگری علمی دانست و گفت: اینکه پیشرفت علمی از دوران امام محمد باقر(ع) و در زمان ششمین امام شیعیان به شکوفایی رسید، مرهون تلاش های مستمر و مجاهدت ها و کار تشکیلاتی امام صادق (ع) است، که باعث جهانی شدن امروز فرهنگ شیعه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی، امام جمعه فردوس در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع)، اظهار کرد: زندگی سراسر نورانی امام صادق(ع) بنیانگذار مکتب جعفری، در بردارنده ابعاد متعددی است، که اوج کمال و بصیرت و علم را برای شیعیان به همراه داشته است.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) وارث علوم انبياء و ائمه اطهار(ع) پيش از خود بوده‌اند، لذا می‌بينيم كه در تمامی زمينه‌های علمی اسلامی بالاترين جايگاه به ايشان اختصاص دارد و در طول دوران زندگی خود به تربیت دانشمندان علوم انسانی و حس انسجام تشیع و تبیین آیات کریمه قرآن، بر گرفته از علوم نبوی از ویژگی ها و برکات زندگی و شخصیت امام صادق(ع) است، که بزرگ ترین قدم را برای رسیدن به اهداف خود انجام داده اند.

امام جمعه فردوس  با بیان سخن مقام معظم رهبری مبنی بر وجود کار تشکیلاتی برای اشاعه فرهنگ ناب محمدی خاطرنشان کرد: در زمان امام صادق(ع) ایشان توانستند، از فرصت به وجود آمده با توجه به روی کار آمدن بنی عباس و ضعف ساختاری و حکومتی آنان به ایجاد تشکیلاتی پنهانی برای گسترش و تربیت شاگردان و تبیین فرهنگ و پویایی اسلام در زمینه های مختلف سیاسی و فرهنگی و اجتماعی اقدام نمایند.

وی افزود: ما نیز می توانیم با الگو قرار دادن امام صادق(ع) برای اشاعه فرهنگ ناب محمدی در جامعه اسلامی خود و همین طور جامعه جهانی تاثیر گذار باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین بابایی تاکید کرد: برای جهان اسلام همین بس که بزرگان همه مذاهب اسلامی، علوم، دانش و آموخته های خود را در کنار کرسی تدریس ششمین امام شیعیان، امام جعفر صادق(ع) کسب کرده اند.

وی با بیان اینکه همه مذاهب اسلامی از چشمه علم و دانش امام صادق(ع) بهرهمند شده اند، گفت: آنچه مسلم است حاصل تدریس این امام بزرگوار شخصیت هایی بوده است، که در نجوم، ریاضی، فیزیک، فقه، کلام، تفسیر و علوم مختلف دیگر سرآمد بوده اند.

امام جمعه فردوس، بزرگترین عنصر برای هدایتگری روحانیون را مسیر و مکتب امام صادق (ع) دانست و اظهار داشت: روحانیون می توانند با الگو پذیری امام صادق(ع) توجه به گفته ها، هدایت ها و رهنمودهای ایشان همانند آن حضرت، مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم  را به صورت هدفمند در افکار انسان های آزاد اندیش سراسر جهان نهادینه کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha