شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی - شاهرود

حوزه/رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه معنای انقلابی بودن ایستادن در خط ولایت‌فقیه است، گفت: وحدت لازمه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی، پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای روحانی شهرستان شاهرود به میزبانی مصلای مدرسه قلعه این شهر، با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: درس‌ها و عبرت‌های بسیاری از مکتب امام صادق(ع) وجود دارد و حضرت نقش بسیار مهمی در تبلور و باروری مکتب شیعه داشتند و امروز جامعه روحانیت که خودشان را ازجمله شاگردان امام صادق(ع) می‌دانند باید در حفظ یادگار و میراث آن شخصیت بزرگوار تلاش کنند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه امام جعفر صادق(ع) در شرایطی مسئولیت امور را در دست گرفت که نزدیک یک قرن از نقل حدیث و تفسیر قرآن جلوگیری شده بود و فشار مضاعفی از سوی بنی‌امیه بر اهل‌بیت(ع) حاکم بود، تصریح کرد: امام جعفر صادق(ع) توانست با بهره‌گیری از فرصت شناسی و زمان‌شناسی پایه‌گذار مکتب تشییع در جهان اسلام شود.

وی با اشاره به اینکه سست شدن حکومت و درگیری بین بنی‌عباس و بنی‌امیه باعث باز شدن فضای سیاسی حاکم بر جامعه آن زمان شد، افزود: امام صادق(ع) با بهره‌گیری از این فرصت ارزشمند انقلاب فرهنگی و محتوای بعثت و امامت را تبیین کرد.

حوزه‌های علمیه مدیون مجاهدت و خدمات امام جعفر صادق (ع) هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی با بیان اینکه امروز حوزه‌های علمیه مدیون مجاهدت، تلاش‌ها و خدمات امام جعفر صادق(ع) هستند، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین حوزه علمیه در آن زمان تشکیل و 4 هزار نفر در مکتب امام جعفر صادق (ع) تعلیم دیدند که این امر زمینه شکل‌دهی شیعه را فراهم کرد لذا ۳۸ هزار حدیث در این دوران از ایشان نقل‌شده که اگر این شرایط مهیا نمی‌شد، قطعاً از این گنجینه معنوی بی‌بهره بودیم.

معنای انقلابی بودن ایستادن در خط ولایت‌فقیه است

وی با اشاره به اینکه معنای انقلابی بودن ایستادن پشت سر ولایت‌فقیه است، افزود: علمای شیعه مرزداران عقیدتی هستند که از تسلط شیطان برای نفوذ در بین شیعیان جلوگیری می‌کنند و باید پشت سر امام گفتمان امام صادق (ع) را ترویج کنند.

انقلاب اسلامی پرچم‌دار رهبری جهان اسلام است

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بابیان اینکه امروز مواضع، نگرش و رهنمودهای امام خامنه‌ای نیاز به حمایت مردمی دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای قشر خاصی سخن نمی‌گویند و شرایط حساسی در پیش روی ما قرار دارد و امروز ایران پرچم‌دار رهبری جهان اسلام است زیرا انقلاب اسلامی توانست تشییع را به دنیا معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه سیستم غرب و استکبار در راستای نفوذ در بین افکار مردم است، افزود: امروز در شرایط جنگ سخت قرار نداریم، ولی با جنگ نرمی مواجه هستیم که سازوکار خاص خودش را می‌طلبد و نباید طوری زندگی کنیم که انگار هیچ جنگی نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی بابیان اینکه مردم اگر بدانند چه قله‌های رفیعی را در پیش روداریم، آستانه تحمل خود را افزون‌تر خواهند کرد، تصریح کرد: برخی احساس می‌کنند تنها باید مقام معظم رهبری پای‌کار حضورداشته باشد و خودشان را از مسئولیت سلب می‌کنند و این دقیقاً همان مشکل امام جعفر صادق(ع) بود و امروز باید بیش از پیش‌بر منویات معظم له توجه و عمل کرد.

وی بابیان اینکه نقش علما در حوزه‌های مختلف جامعه بسیار برجسته است، گفت: اگر فکر و ذهن مردم با معارف اهل‌بیت(ع) و ارزش‌های انقلابی تبیین شود، دیگر جایی برای دشمن باقی نخواهد ماند و باید وضعیت را تغییر دهیم و در جنگ نرم بازاریان، خانواده‌ها، مسئولان و همه آحاد مردم باید جلوی نقشه‌های دشمن ایستادگی کنند.

وحدت لازمه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت برای تقویت نظام هستیم، خاطرنشان کرد: علیرغم قله‌هایی که اسلام تا به امروز فتح کرده، اما دشمن نیز از داعش تا آمریکا و اسرائیل کمر همت برای مقابله با انقلاب اسلامی بسته است که در این شرایط باید جامعه اصیل را با اندیشه‌های ناب اسلامی آشنا کرد و امروز باید از جریان شناسی به‌عنوان یکی از ویژگی‌های مکتب امام صادق (ع) درس فراگرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha