جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کودکان فرانسوی آموزش دیده توسط داعش

حوزه/ از تعداد ۴۶۰ کودک فرانسوی بزرگ شده و آموزش دیده در سوریه و عراق توسط گروه تروریستی داعش، ۷۷ نفر آنها در دوماه گذشته وارد خاک فرانسه شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از francais.rt، در آخرین آمار منتشر شده توسط خانم حسنی حسین جامعه شناس و سردبیر بخش خاورمیانه روزنامه لوموند پاریس، از ابتدای شروع فعالیت تشکیلات تروریستی داعش در دو کشور عراق و سوریه تا کنون حدود دو هزار کودک توسط این گروه تربیت گشته و مورد آموزش نظامی واقع شده اند که در میان آنها اسامی دست کم 460 کودک فرانسوی به چشم می‌خورد، اما مسئله ای که بیشتر باعث هراس می شود این است که در دو ماه گذشته تعداد 77 نفر از این 460 کودک آموزش دیده از مرزهای فرانسه عبور کرده اند و اطلاعات دقیقی از آنها در دسترس نیست.

وی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده در اکتبر سال 2017 توسط یکی از سازمان های مطالعاتی غیر دولتی ایالات متحده موسوم به Soufan Center از سال 2014 تا کنون حدود دو هزار کودک 9 تا 15 سال که غالبا تابعیت اروپایی دارند، توسط داعش جذب و برای آموزش نظامی و عملیات انتحاری به خدمت گرفته شده اند.

طبق گزارش این موسسه تحقیقاتی، فرانسه با حدود 460 نفر بیشترین آمار تعداد کودکان آموزش دیده توسط داعش را به خود اختصاص داده و پس از آن مراکش با 378 نفر، روسیه 350، بلژیک 118 و هلند 90 نفر در این فهرست قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha