پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان راز و جرگان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) شهر راز مرکز شهرستان راز و جرگلان گفت: انجام فعالیت‌های تبلیغی برای کودکان و نوجوانان، شرکت در پروژه‌های محرومیت‌زدایی و برگزاری کلاس‌های تقویتی تجزیه و ترکیب و ادبیات عرب برخی از برنامه‌های این مدرسه در فصل تابستان است.

حجت‌الاسلام شکرالله شکیبا، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: شناسایی طلاب نخبه در امر تبلیغ و برگزاری کلاس‌های تابستانی در مقطع ابتدایی و راهنمایی در سطح مساجد شهرستان از سوی طلاب مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) راز از جمله برنامه‌های این مدرسه است که زیر نظر اساتید برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این کلاس‌ها با هدایت اساتید مدرسه در سطح شهرستان در حال برگزاری بوده و تاکنون بازخورد مناسبی داشته است.

حجت‌الاسلام شکیبا با اشاره به‌ویژه برنامه‌های مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) راز در راستای محرومیت‌زدایی از روستاهای این شهرستان، اظهار کرد: تلاش می‌شود محوریت فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در روستاهای شهرستان راز و جرگلان با روحانیت مستقر باشد و موارد ضروری در روستاها از سوی این روحانیان شناسایی شده و سپس برای رفع آن اقدام شود.

وی با بیان اینکه همچنین تابستان امسال کلاس‌های تقویتی تجزیه و ترکیب و ادبیات عرب برای طلاب این مدرسه علمیه برگزار می‌شود، گفت: در تابستان امسال تمامی اساتید مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) در مدرسه حضور دارند و افزون بر مطالعه در مورد دروس تدریسی، اقدام به برگزاری کلاس‌های تقویتی درزمینهٔ تجزیه و ترکیب و ادبیات عرب می‌کنند.

حجت‌الاسلام شکیبا ادامه داد: برای طلاب جدیدالورود دوره تثبیت، افزون بر دروس مشخصی که تدریس می‌شود، دوره‌های آموزش قرآن کریم را هم برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به برپایی دوره‌های تحلیل سیاسی، خاطرنشان کرد: تحلیل سیاسی طلاب از موارد ضروری است که باید طلاب را به آن تجهیز کنیم تا بتوانند در جمع‌های مختلف برخی شبهات را از اذهان مردم دور کنند.

حجت‌الاسلام شکیبا افزود: کمک از روحانیان مستقر و طرح هجرت برای هدایت و پذیرش طلاب مستعد در مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) از دیگر اقداماتی است که از سوی این مدرسه انجام می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین امسال مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) راز با همکاری ستاد دیه، اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کرد که در این راستا هم کمک‌های مناسبی جمع‌آوری شد.

گفتنی است، شهرستان راز و جرگلان در استان خراسان شمالی 75 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد نزدیک به 70 درصد اهل سنت هستند.

در حالی که در این شهرستان 27 مدرسه علمیه اهل سنت وجود دارد، در سال 86 مدرسه علمیه شیعی باقرالعلوم(ع) در شهر راز مرکز این شهرستان تأسیس شد و اکنون در این مدرسه 70 طلبه از پایه اول تا ششم زیر نظر 15 استاد بومی و غیربومی مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

لازم به یادآوری است، در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال است و بیش از هزار و 500 طلبه در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha