سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه نور؛ حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ امام جمعه نور در نشستی با مدیرحوزه علمیه خواهران مازندران گفت: در شهرستان نور خواهران علاقمند زیادی برای تحصیل و تدریس در حوزه خواهران وجود دارند که امیدواریم با همکاری مدیریت حوزه خواهران استان و مسئولین شهرستانی، به زودی شاهد تاسیس مدرسه علمیه خواهران در این شهرستان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در مازندران، حجت الاسلام احمدی امام جمعه نور در دیدار با مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران تاسیس حوزه علمیه خواهران به دستور حضرت امام خمینی(ره) بود که مقام معظم رهبری نیز عنایت ویژه به آن داشته و منشا خدمات و برکات زیادی در جامعه بوده است.

امام جمعه نور افزود: در حال حاضر پس از تلاش و زحمات فراوان علما و بزرگان در تاسیس حوزه های علمیه خواهران و تربیت خواهران طلبه، شاهد گسترش این مراکز حوزوی در سراسر کشور هستیم.

 وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به این که بخش اعظمی از جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند، لذا خواهران طلبه در تعلیم و تربیت زنان جامعه و ساماندهی هیئت های مذهبی به خصوص جلسات خانگی بانوان نقش بسزائی دارند، زیرا کسانی که در مراکز حوزوی تعلیم دیده و تربیت درست دینی شده اند، به عنوان کارشناسان علوم دینی بهتر می توانند با خرافات و انحرافاتی که در میان بانوان وجود دارد، برخورد کرده و معارف ناب و اصیل وحیانی و الهی را به فرزندان و زنان این مرز و بوم تعلیم دهند.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: در حال حاضر خواهران طلبه، آموزش و تربیت نیروهای خوب و ارزشمند را در بخش های مختلف جامعه با تدریس در موسسات آموزشی، مدارس و دانشگاه ها، کارشناس در مراکز مشاوره خانواده و برنامه های آموزشی خانواده عهده دار بوده و در بخش پاسخگوئی به شبهات روز نیز اساتید و طلاب خواهر بسیار موفق بوده اند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به خدمات حوزه علمیه خواهران در کشور، باید این مراکز توسط مسئولین، علما و دلسوزان نظام حمایت و تقویت شوند. در مازندران نیز مسئولین، ائمه جمعه و فضلا باید به توسعه و تجهیز مدارس علمیه خواهران چه در  بخش سخت افزاری(ساخت حوزه) و چه نرم افزاری توجه ویژه داشته باشند.


امام جمعه نور در پایان گفت: در شهرستان نور نیز خواهران علاقمند زیادی برای تحصیل و تدریس در حوزه علمیه خواهران وجود دارند که امیدواریم با همکاری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان و مسئولین شهرستانی، به زودی شاهد تاسیس مدرسه علمیه خواهران در این شهرستان باشیم.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهسا IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
    0 0
    من از یه شهر دیگه ساکن این شهر شدم دوتا علوم حوزوی خوندم به علت اینکه تو این شهر حوزه نیس تر تحصیل کردم خواهش میکنم یه فکری بکنید