پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نماز

حوزه/ گويند هنگامى كه امام حسن مجتبى عليه السّلام براى نماز آماده مى شد، بهترين لباسهاى خود را مى پوشيد. از آن حضرت پرسيدند: چرا بهترين لباسهاى خود را مى پوشيد؟ امام عليه السّلام در پاسخ فرمود: ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب «چهل داستان درباره نماز و نمازگزاران» اثری از آقای يدالله بهتاشى است که به بیان داستان های گوناگون از نماز و نمازگزاران پرداخته که منتخبی از این داستان ها در شماره های گوناگون تقدیم علاقمندان می گردد.

* لباس زيبا در نماز

گويند هنگامى كه امام حسن مجتبى عليه السّلام براى نماز آماده مى شد، بهترين لباسهاى خود را مى پوشيد. از آن حضرت پرسيدند: چرا بهترين لباسهاى خود را مى پوشيد؟

امام عليه السّلام در پاسخ فرمود: «انّ اللّه جميل و يحب الجمال ، فاتحمل لربّى و هو يقول: خذو زينتكم عند كل مسجد/ همانا خداوند زيباست و زيبايى را دوست مى دارد، پس من نيز لباس زيبا براى راز و نياز با پروردگارم مى پوشم و هم او فرمود: به هنگام رفتن در مسجد خود را به زينت دربرگيريد».

بر همين اصل ، طبق روايات مستحب است كه انسان ، براى نماز نيكوترين جامه خود را بپوشد، خود رامعطّر كند و با رعايت نظافت و در كمال طهارت به نماز و راز و نياز با خداى بزرگ بپردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha