سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام امید رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: حوزه علمیه انقلابی باید روزآمد و خلاق بوده و بتواند فرهنگ فعالیت انقلابی و جهادی را در جامعه تثبیت و نهادینه کند.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به رسالت‌های حوزه انقلابی، اظهار داشت: حوزه انقلابی باید با شناخت نیازها و دغدغه‌های روز جامعه اسلامی و برنامه‌ریزی برای تأمین این نیازها، در پی تثبیت و تعمیق فرهنگ انقلابی در جامعه باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی و اسلامی بود، رسالت حوزه انقلابی حفظ هویت و محتوای نظام اسلامی است و باید برای تأمین نیازهای آن نه‌تنها در سطح جامعه بلکه در سطح جهانی تلاش و برنامه‌ریزی کند.

حجت‌الاسلام رحمانی تصریح کرد: حوزه انقلابی باید حوزه‌ای روزآمد و خلاق بوده و با حضور همیشگی در صحنه و شناخت نیازهای روز نظام اسلامی، فرهنگ انقلابی و جهادی را در جامعه تثبیت و نهادینه کند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره بعد انقلابی حوزه، اضافه کرد: در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند: بعد انقلابی حوزه اگر از سایر ابعاد حوزه مهم‌تر نباشد هم‌تراز ابعاد دیگر است، مسئولان و اساتید حوزه‌های علمیه در انقلابی ماندن و رشد و بلوغ انقلابی حوزه وظیفه‌ای سنگین بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام رحمانی ادامه داد: با توجه به تلاش دشمنان برای نفوذ جریانات غیرانقلابی در حوزه‌ها لازم است مسئولان و اساتید حوزه‌های علمیه مدام این آسیب‌ها و تهدیدات را رصد کرده و با برنامه‌ریزی و اقدامات مدبرانه و حکیمانه توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه باید با برنامه‌ریزی و آینده‌نگری روحیه انقلابی را در درون حوزه‌ها و سطح جامعه تزریق کرده تا به این طریق بتواند به تعبیر رهبر معظم انقلاب همچون کوره آتش‌فشانی روحیه و انرژی انقلابی را نه‌تنها در سطح جامعه بلکه در سطح جهانی صادر کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha