چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بانوان مبلغه

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به اينکه زنان مسلمان بر اساس مباني اعتقادي ملزم به رعايت حجاب هستند، گفت: فطرت زن ایرانی با برهنگي سازگار نيست و اديان الهي و توحيدي هم بر اين نگاه فطري تأکيد داشته و اصل پوشش در تمام اديان پذيرفته شده‌است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، امروز در نشست بصیرتی که با حضور جمعی خواهران مبلغه با موضوع «عفاف و حجاب» در این شهرستان برگزار شد با اشاره به نگاه اسلام به جایگاه بانوان، گفت: تأکید اسلام بر اهمیت رعایت عفاف و حجاب در جامعه دینی نشان دهنده اهمیت جایگاه زن در اسلام است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هیچ دینی به اندازه اسلام برای زن ارزش و احترام قائل نشده، افزود: حجاب حافظ ارزش و کرامت بانوان در جامعه است.

 وی با بیان این که امروز بانوان در نظام اسلامی در بالاترین سطوح کشور نقش آفرینی می کنند، خاطرنشان کرد: جایگاهی که انقلاب اسلامی برای بانوان به وجود آورده موجب تمایز زن مسلمان ایرانی با زنان سایر کشورها شده است.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل سیاست های غلط و انحرافی رژیم پهلوی جایگاه زن در جامعه ایرانی بسیار سست و متزلزل شده بود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به زن مسلمان ایرانی جایگاه رفیع و ارزشمند داده است.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که حجاب برای زن محدودیت نیست، بلکه مصونیت بخش است، افزود: رعایت عفاف و حجاب در جامعه از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

حجت الاسلام خوبانی به اثرات منفی بدحجابی در سست شدن بنیان خانواده اشاره کرد و گفت: متأسفانه بر اساس آمارهای اعلام شده امروز بدحجابی موجب بروز طلاق در جامعه اسلامی شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بدحجابی امنیت اجتماعی را مختل می کند و موجب بروز آسیب های فرهنگی بسیاری در جامعه می شود، افزود: باید از همه ظرفیت های فرهنگی موجود به منظور گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بهره گرفت.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که دشمنان با ترویج فرهنگ بدحجابی در جامعه به دنبال از بین بردن هویت دینی و انقلابی نسل جوان هستند، گفت: دشمن با تضعیف هویت دینی جوانان به دنبال نفوذ فرهنگی به کشور است.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به اينکه زنان مسلمان بر اساس مباني اعتقادي ملزم به رعايت حجاب هستند، افزود: فطرت زن ایرانی با برهنگي سازگار نيست و اديان الهي و توحيدي هم بر اين نگاه فطري تأکيد داشته و اصل پوشش در تمام اديان پذيرفته شده‌است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه اقدامات صورت گرفته در مقوله عفاف و حجاب تنها مُسکن و مقطعی بوده، خاطرنشان کرد: باید برای درمان این بیماری یک راه قطعی یافت تا از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری شود.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که برنامه های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب تنها در قالب تئوری بوده و از لحاظ جنبه کاربردی اثرگذاری مطلوب را نداشته، افزود: علاوه بر این دستگاه های فرهنگی در اجرای برنامه هایی در این خصوص باید وحدت رویه و انسجام فکری داشته باشند.

حجت الاسلام خوبانی همچنین به نقش خواهران مبلغه در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی به دلیل ارتباط چهره به چهره با بانوان می توانند اثرات مخرب بدحجابی را برای مخاطبان خود تبیین کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha