پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت  سالگرد ارتحال آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی

حوزه/ مراسم بزرگداشت دوازدهمین سالگرد عروج ملکوتی فقیه اهل بیت، حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی در مدرس این عالم بزرگ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، شامگاه سه شنبه همزمان با مجلس عزای امام جعفر صادق(ع) مراسم بزرگداشت دوازدهمین سالگرد عروج ملکوتی فقیه اهل بیت حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی در مدرس این عالم بزرگ برگزار شد.

در این مراسم آیت الله علوی بروجردی، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، حجت الاسلام و المسلمین سید باقر گلپایگانی، نمایندگان بیوت مراجع عظام، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، علما، فضلا و شاگردان آن فقیه بزرگ حضور داشتند.

حجت  الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری در این مراسم طی سخنانی به ویژگی عالمان شیعه اشاره کرد و گفت: بزرگان ما در فکر این نبودند کشف و  کرامات داشته باشند یا مرید جمع کنند لذا از باب وظیفه فعالیت های دینی خود را انجام می دادند.

وی به اردات مرحوم حضرت آیت الله  میرزا جواد تبریزی به اهل بیت اشاره کرد و گفت: به چشم دیدم ایشان در مصیبت اهل بیت و سالار شهیدان ابا عبدالله حسین(ع) بسیار اشک می ریخت و بعضی وقت ها حتی اسم سلمان و یا هرچیزی که دلالت بر مظلومیت اهل بیت(ع) داشت را می شنید چشمانش خیس می شد و وصیت کرده بود تا دستمالی که اشکانش را پاک می کرد هنگام مر گ یکی در دست راست و دیگری را روی سینه اش بگذارند.

گفتنی است  حضرت آیت الله جواد تبریزی معروف به میرزا جواد تبریزی یکی از مراجع تقلید شیعه بود که در سال ۱۳۸۵ شمسی در قم درگذشت و در حرم فاطمه معصومه(س) دفن شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha