جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 455530
۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
نجمی پور

حوزه/ امام جمعه سرایان در پاسخ به شبهه ای که در جامعه مطرح می شود مبنی بر اینکه حجاب یک امر شخصی است، گفت: این اشتباه است، چراکه حجاب یک امر اجتماعی بسیار مهم است که همه آحاد جامعه درگیر آن هستند.

حجت الاسلام احمد نجمی پور در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با بیان اینکه در قرآن کریم در مورد حجاب و عفاف آیات زیادی وجود دارد و علاوه بر این زمینه داریم، گفت: حجاب مربوط به مکان و زمان خاصی نیست، بلکه در همه زمان ها و همه ادیان بر آن تاکید شده، اما در اسلام بیشتر تاکید و توجه شده است.

وی با بیان اینکه در ایران اسلامی هم قبل از انقلاب و در تمام دوران ها حجاب وجود داشته، اما شدت و ضعف داشته، افزود: کم توجهی به موضوع حجاب و عفت نشأت گرفته از ضعف ایمان و اعتقادات است.

امام جمعه سرایان در پاسخ به شبهه ای که در جامعه مطرح می شود مبنی بر این که حجاب یک امر شخصی است، گفت: این اشتباه است، چراکه حجاب یک امر اجتماعی بسیار مهم است که همه آحاد جامعه درگیر آن هستند.

حجت الاسلام نجمی پور با اشاره به این که قران کریم تنها معیار برتری زن و مرد را حجاب آنها عنوان کرده است، گفت: حجاب تنها مخصوص زنان نیست، بلکه مردها هم باید پوشش مناسبی داشته باشند، در قرآن برای زنان حضرت مریم و برای مردان حضرت یوسف(ع) را مثال می زنند.

وی با اشاره به اینکه امروز در جامعه حجاب و عفاف مورد غفلت واقع شده است، افزود: هیچ فرد بدحجابی، با حجاب نمی شود، مگر اینکه اقناع شود و باور کند که حجاب در زندگی او اثر مثبت دارد.

این استاد حوزه با بیان اینکه برخی از افراد با رواج بی بند و باری در جامعه زمینه قوای شهوانی نسل جوان را در جامعه فراهم می کنند و این خود به بدحجابی در جامعه کمک زیادی می کند، گفت: خانواده ها در جلوگیری از بدحجابی مهمترین نقش را دارند.

امام جمعه سرایان با بیان اینکه دشمن برای براندازی نظام اسلامی برنامه های زیادی را اندیشیده که مهمترین آن تخریب نظام خانواده است، اظهار کرد: مرداک یهودی می گوید که اگر می خواهیم نظام را براندازیم باید از خانواده ها شروع کنیم.

حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه امروز می بینیم که سبک زندگی غربی در خانواده های ایرانی ها بارز است، اظهار داشت: یکی از دلائل این موضوع ضعف اعتقادات است که در برخی خانواده ها باعث رواج فرهنگ غربی شده و این ناخودآگاه است.

وی با بیان اینکه خیلی از افرادی که حجاب کامل را ندارند، به دلیل مورد توجه قرار گرفتن است، گفت: امروز دشمن تلاش های زیادی برای گسترش بدحجابی در جامعه دارد و این موضوع را از طریق فضای مجازی پیگیری می کند.

امام جمعه سرایان با بیان اینکه متاسفانه در داخل کشور هم می بینیم که برخی ها در انتخابات برای جمع آوری رای شعار آزادی سر می دهند، در حالی که معنی آزادی را نمی دانند، گفت: عده ای دم از آزادی می زنند، اما معنی آزادی را تعریف نمی کنند و برداشت ها از آزادی به سبک ولنگاری است که باعث ترویج بی بند و باری در جامعه می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha