جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طرح ادیب

حوزه/ مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طرح دانش‌افزایی و توانمندسازی ادیب ویژه طلاب ممتاز مدارس علمیه استان در مدرسه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان برگزار شد.

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از برگزاری طرح دانش‌افزایی و توانمندسازی ادیب در حوزه علمیه استان خبر داد و گفت: این طرح ویژه طلاب ممتاز مقطع عمومی مدارس علمیه استان با شرکت افزون بر 80 طلبه ممتاز در مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان برگزار شد.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح ارتقای دانش علمی و حوزوی طلبه‌های ممتاز و تربیت مربی و استاد حوزه علمیه است، اضافه کرد: در طرح دانش‌افزایی و توانمندسازی ادیب طلاب نخبه و ممتاز مدارس علمیه خراسان شمالی به‌صورت ویژه دروس صرف و نحو، منطق، تدبر در قرآن و اخلاق را فرا می‌گیرند.

حجت‌الاسلام حسین زاده با اشاره به اینکه طرح مزبور به مدت پنج روز برگزار می‌شود، ادامه داد: در این طرح هفت نفر از اساتید برجسته حوزه علمیه خراسان تدریس موارد مصوب در طرح را بر عهده دارند.

وی تهذیب و اخلاق، کارگاه‌های ادبیات عرب، نشست‌های بصیرت افزایی، منطق و تربیت بدنی را ازجمله سرفصل‌های طرح دانش‌افزایی و توانمندسازی ادیب در حوزه علمیه خراسان شمالی دانست و گفت: برپایی نشست‌های علمی، اجرای دوره‌های تقویت سواد رسانه‌ای و فضای مجازی و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی از ویژه‌برنامه‌های طرح مزبور به شمار می‌روند.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال است و بیش از هزار و 500 طلبه در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha