پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عفاف و حجاب

حوزه/نتیجه سهل‌انگاری و مسامحه در امر دین و بی‌توجهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی، گسست خانواده‌ها و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه است که مقدمات سقوط و نابودی یک جامعه را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، اطلاعیه عفاف و حجاب از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی ویژه خانواده بزرگ جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) منتشر شد.

در این اطلاعیه آمده است:

بیست ویکم تیرماه، روز «عفاف وحجاب» و روز نکوداشت یکی از ارزش‌های بزرگ اسلامی و ایرانی ماست. این میراث ارزشمند معنوی، از پس اعصار و قرون با جانفشانی و مجاهدت مردان و زنانی مؤمن و خستگی‌ناپذیر به زمان و عصر ما رسیده است و پاسداشت آن وظیفه‌ی تاریخی دیگری است که همت و تلاش آحاد جامعه را می‌طلبد.

حجاب اسلامی جزء ضروریات دین و از مؤکدات آیات و روایات معصومین علیهم‌السلام می‌باشد و این فریضه الهی موجب حفظ عزت وکرامت زنان و تشخص و ارزش‌گذاری به مقام زن مؤمن و صیانت از حریم و شخصیت انسانی آنان می‌شود.

در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی در شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینت بندگی را از آنان بگیرند، وظیفه اصلی به دوش خود بانوان و دختران ماست تا در حفظ این پوشش و پاکیزگی تلاش کنند.

دیروز مردم مسلمان ما در واقعه گوهرشاد با خون خود از حجاب و عفاف صیانت کردند و امروز در هجمه رسانه‌ها‌، ماهواره‌ها و فضای مجازی، معرفت دینی و تفکر اسلامی سلاح مبارزه و صیانت از عفت و پاکی زنان و خواهران ماست.

نتیجه سهل‌انگاری و مسامحه در امر دین و بی‌توجهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی، گسست خانواده‌ها و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه است که مقدمات سقوط و نابودی یک جامعه را فراهم می‌کند.

اساتید، کارمندان، طلاب فهیم جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها که مبلغان عفاف و حجابند از خواهران عزیزمان در استان قم دعوت به عمل می‌آورند که در نشستی با موضوع «حافظان حریم خانواده» روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه ساعت ۱۸ تا ۲۰ در مصلای قدس شرکت نموده و همچنین از تمامی هموطنان عزیز میهن اسلامی خواستاریم تا در راهپیمایی و تجمع روز یکشنبه، ۲۴ تیرماه همزمان با میلاد حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در حمایت از حریم خانواده و عفاف و حجاب با حضور خود در این برنامه، اعلام موضع نمایند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha