جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی بشیر نجفی از مراجع بشیر نجفی و اعضای مجمع عالی تفسیر قرآن کریم ایران

حوزه/ هیئتی از مجمع عالی تفسیر قرآن کریم با آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف دیدار کرد و معظم له بر اهیمت تقویت نشر اندیشه و برنامه قرآن کریم در جوامع اسلامی و غیر اسلامی برای معرفی چهره حقیقی اسلام محمدی تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هیئتی از مجمع عالی تفسیر قرآن کریم حوزه علمیه قم با آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف دیدار کرد.

معظم له در این دیدار  بر اهیمت تقویت نشر اندیشه و برنامه قرآن کریم در جوامع اسلامی و غیر اسلامی برای معرفی چهره حقیقی اسلام محمدی تاکید کردند.

آیت الله بشیر نجفی اشاره کردند: اهل بیت(علیهم السلام) به تفاصیل قرآن کریم و تفسیر آیات آن علم و معرفت داشتند و متخصص این امر باید به شیوه مقدس اهل بیت(ع) درنشر معارف قرآن کریم پایبند باشند تا بتوانند برای جامعه مفید باشند.

جهانیان باید فرق اسلام حقیقی و غیر حقیقی را بدانند

ماکسیم ماکسیم اف سفیر روسیه در عراق با آیت الله بشیر نجفی دیدار کرد.

آیت الله نجفی در این دیدار بر ضرورت تقویت و گسترش روابط مشترک میان دو کشور عراق و روسیه در تمامی سطوح به ویژه اقتصادی و فرهنگی تاکید کردند و خواستار افزایش سرمایه گذاری برای رفع بحران بیکاری در عراق شدند.

ایشان تاکید کردند: جهان باید فرق اسلامی حقیقی که ما در آن به برافراشتن پرچم صلح، محبت و برادری میان تمامی بشریت دعوت می کنیم و اسلام غیر حقیقی که در آن کسانی به اسم اسلام فرهنگ خشونت، کشتار و آوارگی را گسترش می دهند بدانند و مسلمانان حقیقی را از کسانی که خود را به اسلام منسوب می کنند و از آن نیستند، تشخیص دهند.

اگر جهانیان به سخن امام علی و امام حسین(ع) پایبند باشند، جنگ رخ نمی دهد

معظم له افزودند: نجف اشرف به سخن امام علی(ع) مبنی بر اینکه "مردم دو گروه هستند؛ یا برادر دینی تو هستند یا همانند تو هستند در خلقت" و سخن امام حسین(ع) که فرمودند:" من دوست ندارم که آغاز گر جنگ باشم" ایمان دارد و اگر جهانیان به این سخنان پایبند باشند، دیگر هیچ جنگی بر روی زمین رخ نمی دهد.

از طرف دیگر سفیر روسیه از آیت الله نجفی قدر دانی کرد و ایشان را از اوضاع و احوال مسلمانان روسیه مطلع کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha