پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور در جمع طلاب جدید حوزه علمیه کردستان با تاکید بر ضرورت الگو برداری جوانان امروز از شهید همت ها و باکری ها، تصریح کرد: حوزه مرکز تربیت شهید مطهری هاست و اساتید با این رویکرد به تربیت طلاب بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، شامگاه چهار شنبه در طرح «میثاق طلبگی» حوزه علمیه کردستان که در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام شهرستان قروه در حال برگزاری است، در جمع طلاب جدیدالورود اظهار داشت: از خداوند سبحان می خواهم مسئولان حوزه و مدارس علمیه توفیق روزافزون عطا بفرمایید.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور ادامه داد: ابتدا به شما تبریک عرض می کنم که تصمیم بسیار بزرگی گرفتید. تصمیم گیری ها متفاوت است، برخی از همان چهارم و پنجم دبستان شروع به تصمیم گیری می کنند، رشادت انسان به نوع تصمیم گیری انسان است و هرچه تصمیم گیری بزرگتر باشد، حکایت از رشد آن شخص دارد و هر چه تصمیم کوچکتر باشد، نشان از رشد کم و کوچک فرد تصمیم گیرنده دارد.

این استاد حوزوی افزود: یک نفر تصمیمش این است که بشود ابراهیم زمان یا خمینی(ره)، کسی هم تصمیم می گیرد که بشود شهید بهشتی، شهید مطهری و... تا انسان های زیادی از گفته های او تاثیر بگیرند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور خطاب به طلاب جدید اظهار کرد: هر چند سن شما پایین است، ولی با ورود به حوزه تصمیم بزرگی گرفته اید. ارزش هر انسانی به اندازه همت اوست. تمام مردان بزرگ روزگار از همت بلند بدان جایگاه رسیده اند، به پدر و مادرهایتان تبریک می گویم، ای کاش با پدر و مادرهایتان سخن می گفتیم و تبریک  عرض می کردیم که روزی حلال آنان باعث شده است که گرایش فرزندانشان به سمت طلبگی، خدا و سربازی امام زمان برود و بدانید که هر کسی این ذائقه را ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی اظهار کرد: بعضی از انسان ها عبادات، پاکی و خداپرستی را بر نمی تابند، اگر رشد تعالی و عبادت را نشان او دهید ناراحت می شود. اما باید به اولیا شما تبریک بگوییم که چنین فرزندانی تربیت کرده اند که آمده اند و سرباز امام زمان(عج) شده اند. درود بر شما و درود بر پدر و مادرهای شما.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور اضافه کرد: درود خدا بر اساتید شما که مسئولیت تربیت شما را بر عهده می گیرند دورد خدا بر مربیان و مدیران شما که تربیت شما را برعهده می گیرند و با اعمالشان تربیت شما تضمین می کنند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: امام صادق(ع) فرمودند «معلمان و اساتید، با رفتارتان انسان ها را به توحید، تقوا و خداپرستی دعوت کنید تا آنها در شما ورع و پرهیزگاری را ببیند نه تقوا. تا در شما تلاش و کوشش را ببینند نه بی نظمی را. تا در شما نماز خاشعانه را ببینند».

حجت الاسلام و المسلمین ملکی در ادامه سخنان خود به برخی از الزامات طلبگی اشاره کرد و افزود: نماز نمود حرکت 24 ساعته یک انسان است. اگر نمازش بر اساس معنویت و خضوع بود، یعنی این انسان یک انسان موحد است و در مسیر توحید حرکت می کند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: اساتید عزیزی که با تلاش خالصانه و عمل پربرکت و خیر خویش، شاگردان را به سمت خدا هدایت می کنند. درود خدا بر همه آنان که مثل شمع می سوزند تا به شما روشنایی ببخشند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی اضافه کرد: شما استعداد این که شخصیت بزرگ و تاثیرگذاری در جهان اسلام شوید را دارید و اگر تلاش کنید و مهذب باشید، به این جایگاه دست خواهید یافت، اما اگر یک روز زندگی طلبگی را به لهو و لعب گذراندید به اندازه یک روز رسیدن به قلعه جا می مانید.

این استاد حوزوی یادآور شد: اگر استعدادهای خودتان را با برنامه و درس گرفتن از اساتیدی که تجربه این راه را دارند، شکوفا کنید، بدون شک موفق می شوید. کافی است که به حرف های اساتید گوش دهید، نتیجه آن را خواهید دید.

وی با بیان این که تجربه نشان داده است که شیطان نیروهای گردن کلفت خود را در دو مکان قرار می دهد، یکی در حوزه علمیه و دیگری در حج، افزود:  یکی از جاهایی که شیطان نیروهای گردن کلفت خود را قرار می دهد حوزه علمیه است و طلبه ای که تبلیغ دین به این سمت آمده شیطان به اوه حمله می کند تا گرفتار بدبینی، غیبت، تبلی و... شود. طلبه هم نمی داند که از کجا می خورد. شب جمعه طلبه باید حداقل دعای کمیل را بخواند، ولی برخی حال خواندن آن را ندارند. طلاب بدانند که حال خوب، خلق کردنی است و خریدنی نیست.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور بر لزوم الگو گیری  طلاب از شهید همت ها، باقری ها، باکری ها و... تاکید کرد و گفت: شما از رویش های انقلاب هستید و باید در مسیرتان محکم و استوار باشید. نگذازید وسوسه شیطان در شما اثر کند. قدر تحصیل در حوزه را بدانید و از این فرصت گرانسنگ نهایت بهره را ببرید.

براساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین ملکی و هیئت همراه در ادامه این مراسم، ضمن پاسخگویی به سئوالات طلاب جدید الورود، از مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام شهرستان قروه نیز بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام

                          

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha