جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زیر سایه خورشید

حوزه/ حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد، مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد گفت: جشنواره زیر سایه خورشید در بیش از ۴۲۰شهر ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد، مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد، شب گذشته در جمع خبرنگاران به برگزاری یازدهمین دوره جشن زیر سایه خورشید یزد اشاره کرد و گفت: این جشنواره در بیش از 420شهر ایران و 17کشور دنیا به صورت همزمان برگزار می شود.

دبیر جشنواره زیرسایه خورشید یزد با بیان اینکه ۳ هزار تشکل در کل کشور شامل خیران و گروه‌های مردمی کمک‌رسان برگزاری این جشنواره بزرگ هستند، تصریح کرد: جشن زیر سایه خورشید در دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی افزود: 250 نفر از خدام حرم مطهر رضوی و 100 نفر از مبلغان و روحانیون در سراسر کشور همراه کاروان زیرسایه خورشید هستند.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد با بیان اینکه این جشنواره بزرگترین حرکت مردمی و خودجوش فرهنگی و مذهبی است، بیان کرد: امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک شاهد ثبت این جشنواره به عنوان یک برنامه و فعالیت بین‌المللی باشیم.

مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد یکی از مهمترین اهداف این جشنواره را خدمت‌رسانی به محرومان جامعه دانست و یادآور شد: در این ایام خادمان حرم مطهر رضوی و همچنین برخی از دست اندرکاران جشنواره با محرومان جامعه، بیماران و اقشار نیازمند توجه دیدار کرده و از آنها دلجویی می‌کنند.

دبیر جشنواره زیرسایه خورشید یزد ادامه داد: از دیگر اهداف این جشنواره، زیارت از راه دور است که مردم بتوانند با وجود فاصله جغرافیایی که با حرم‌های مطهر امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) دارند، ارتباط معنوی برقرار کرده و حال و هوای فضای معنوی حرم امام رضا(ع) در تمام شهرها طنین‌انداز شود.

وی با تاکید بر اینکه اجتماع بزرگ زیر سایه خورشید یکی از بزرگترین تجمع‌هایی است که در ایران اسلامی برگزار می‌شود، تصریح کرد: همه مردم ایران مدیون امام رضا(ع) هستند و به همین دلیل این طرح و جشن در شهرهای مختلف ایران به عنوان صحن‌های مجازی حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود.

دبیر جشنواره زیرسایه خورشید یزد با بیان اینکه در این ایام هر استان ایران یک به عنوان یک صحن حرم مطهر رضوی نام‌گذاری می‌شود، تصریح کرد: یزد هم به مانند دیگر استان‌های کشور به عنوان یک صحن نام‌گذاری شده و در حال حاضر استان یزد "صحن دارالعباده" حرم مطهر امام رضا(ع) است.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد در پایان به آثار معنوی جشنواره زیرسایه خورشید اشاره کرد و ادامه داد: قطعا در صورتی که این جشنواره به عنوان یک فعالیت بین‌المللی ثبت شود، تاثیر و عمق معنویت آن بیش از پیش در سایر کشورهای جهان عطرافشان می‌شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha