شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دلدار

حوزه/استاد حوزه علمیه بیرجند گفت: در مسئله حجاب همه مسئولان، دولت، رسانه ها به خصوص رسانه ملی و خانواده ها وظیفه دارند که روشنگری و تبیین کنند و اجازه ندهند فرزندانشان با هر وضعیتی در جامعه ظاهر شوند.

حجت الاسلام علیجان دلدار در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با بیان این که هر چه افراد بیشتر در مسائل مادی و غیر انسانی درگیر شوند، استکبار جهانی بهتر می تواند به مقاصد خود برسد، گفت: یکی از اهداف مهم استکبار همیشه این بوده که با ترویج بی بند و باری و کشف حجاب، غیرت را از مردان و زنان مومن بگیرد تا راحت به اهداف خود برسد.

وی با بیان اینکه کشتار مردم مظلوم در مسجد گوهرشاد توسط رضاخان برای عملی کردن نقشه استکبار جهانی بود که می خواست به نوعی کشف حجاب کند، افزود: دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود خانواده و حجاب و عفاف زنان را نشانه گرفته بود.

این استاد حوزه با بیان اینکه در جامعه یک حجاب برتر داریم و یک حجاب لازم، گفت: حجاب لازم همان پوشش تمام اعضای بدن زن به جز مچ دست به بعد و گردی صورت است، اما حجاب برتر یعنی پوشش طوری باشد که بدن دیده نشود.

حجت الاسلام دیدار در پاسخ به این سوال که آیا صرف پوشیده بودن بدن می تواند حجاب باشد، ادامه داد: گاهی ممکن است کل بدن پوشیده باشد، اما لباس ها بدن نما و جلب کننده باشد و موجب تحریک افراد شود، اگر این گونه بود فرد حجاب ندارد، لذا حجاب یعنی بدن طوری پوشیده باشد که جلب توجه نکند.

وی در پاسخ به سوال  دیگری در خصوص وضعیت عفاف و حجاب در جامعه امروزی، گفت: جامعه یک باطن دارد که آن را در مناسبت های ملی و مذهبی مانند عاشورا و روز قدس و ... می بینیم، یک ظاهری هم هستکه اصلا مناسب نیست و گلایه بیشتر ما از برخی ارگان ها و نهادهای دولتی است که متاسفانه قانون حجاب و عفاف رعایت نمی شود.

این استاد حوزه با بیان اینکه متاسفانه گاهی مشاهده می شود که مسئولان نهادها هم نسبت به حجاب و عفاف کارکنان خود بی توجه هستند، اظهر کرد: این در حالی است که حجاب رعایت شود، راندمان کار هم بالا می رود.

حجت الاسلام دلدار با بیان اینکه وضعیت عفاف و حجاب در خیابان ها هم مناسب نیست و سطح معرفتی برخی افراد نسبت به این موضوع پایین است، گفت: بسیاری از افراد به این موضوع اهمیت نمی دهند و حتی حد و مرز حجاب را هم نمی دانند.

وی گفت: در مسئله حجاب همه مسئولان، دولت، رسانه ها به خصوص رسانه ملی و خانواده ها وظیفه دارند که روشنگری و تبیین کنند و اجازه ندهند فرزندانشان با هر وضعیتی در جامعه  ظاهر شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha