جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای اسلام و انقلاب از مهم‌ترین وظایف طلاب، روحانیان و حوزویان است.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به وظایف حوزه و علمای دین در قبال نظام و جامعه اسلامی، اظهار داشت: روحانیان، علما و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه باید به‌عنوان پاسدار دین از ارزش‌های اسلام و امانت های انقلاب نگهداری کرده و آن را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

وی با بیان اینکه پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای اسلام و انقلاب از مهم‌ترین وظایف طلاب، روحانیان و حوزویان است، افزود: البته این مهم درگرو  نقش جدی، کامل و به‌موقع حوزه‌های علمیه و روحانیان متعهد است، ازاین‌رو روحانیان و علمای دین باید در این راه با بصیرت، آگاهی و شناخت عمل کنند.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: در این راستا حوزه‌های علمیه و روحانیان باید آینده‌نگر و زمان‌ شناس باشند، همواره جلوتر از زمان و عصر خود حرکت کرده و نسبت به توطئه‌ها، تهدیدات، خطرات و آفات احتمالی برنامه دقیق و مدون داشته باشند.

وی با اشاره به اهداف و توطئه‌های دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب، ادامه داد: امروزه شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی با برنامه‌ریزی و اهداف بلندمدت در حال ترویج فساد، فحشا و توطئه علیه اسلام و نظام اسلامی هستند و حکومت‌ها و قدرت‌های استکباری از آن‌ها پشتیبانی مالی، معنوی و فکری می‌کنند.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: روحانیان و طلاب حوزه‌های علمیه به‌عنوان پرچم‌داران فرهنگ اسلامی مسئولیت بزرگی بر عهده دارند و در این راه بی‌توجهی یا تسامح و تساهل خسارات و زیان‌های جبران‌ناپذیری بر پیکره اسلام و انقلاب وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: علما و روحانیان متعهد در جایگاه فهم دین باید در این زمینه با احساس مسئولیت، آگاهی و بصیرت وارد عمل شده و به تبیین و روشنگری در عرصه‌های گوناگون انقلاب اسلامی و  نهضت امام خمینی(ره) بپردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha