پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به مشکلات مردم انقلابی استان، گفت: از مسئولین کشور به ویژه رئیس جمهور و معاون اول ایشان می خواهیم که هر چه زودتر برای حل مشکلات مردم خوزستان هر کاری که می توانند انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، در حاشیه نشست امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز و دانشگاه ادیان و مذاهب، در قم با بیان این که به اسلام دینی جهانی است و خداوند متعال این دین کامل را برای منطقه خاصی نفرستاده است، گفت: از ویژگی های دین مبین اسلام این است که اگر به خوبی عرضه شود، قطعا جایگاه خود را در دنیا خواهد یافت.

موسس دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز با بیان این که انقلاب اسلامی این فرصت را به ما داده تا دین اسلام را در دنیا مطرح کنیم، بر لزوم گفتگوی بین ادیان تاکید کرد و افزود: اگربخواهیم با دنیا و ادیان و مذاهب عالم ارتباط سازنده برقرار کنیم، ناگزیریم ادیان دیگر را به خوبی بشناسیم و درصدد مقایسه بر آییم و سپس با منطق و استدلال و همچنین حفظ ویژگی های مثبت سایر ادیان، برتری اسلام را اثبات کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این که اگر از سایر ادیان و مذاهب شناخت نداشته باشیم، ارتباط ما منجر به شکست خواهد شد، اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین نواب با راه اندازی دانشگاه ادیان و مذاهب خدمت بزرگی در این راستا به اسلام کرده و بین انقلاب اسلامی و دنیا ارتباط خوبی برقرار کرده اند و وظیفه شرعی خود را به خوبی انجام داده اند. ما نیز تعهد می کنیم که با اعتقاد، این حرکت بزرگ را همراهی خواهیم کرد.

تحصیل ۱۰ هزار طلبه در خوزستان

وی در ادامه با اشاره به وضع فعلی حوزه علمیه استان خوزستان، گفت: 5 هزار طلبه برادر و حدود 5 هزار هم طلبه خواهر در حوزه استان خوزستان مشغول تحصیل می باشند.

آیت الله موسوی جزایری حوزه علمیه خوزستان را حوزه ای جوان، بسیار فعال،به روز و پر تحرک خواند و  گفت: طلاب استان خوزستان هم در سنگر مساجد، و هم در مدارس، دانشگاه ها، نهاد ها و... بسیار فعال و منشاء اثر هستند.

تحصیل ۳۰۰ دانشجو در دانشگاه امیرالمومنین(ع)

نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین گزارش از دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز ارائه داد و اظهار کرد: این دانشگاه دارای سه دانشکده به بیش از 300 دانشجو، در کنار حوزه علمیه استان، فعال است.

وی به ارتباطات بسیار خوب با برادران اهل سنت نیز اشاره کرد و گفت: با برادران اهل سنت چه خودمان در سطح کشور و چه در سطح جهان ارتباط بسیار خوب و برادرانه ای داریم، اما با تهاجم وحشیانه از ناحیه وهابیت که غیر از شر و خطر برای جهان اسلام هیچ چیز دیگری ندارد، روبرو هستیم که بحثی غیر از اهل سنت است.

خاطره ای از سفر به مالزی

عضو مجلس خبرگان رهبری به نقل خاطره ای از ارتباطات خوب با اهل سنت پرداخت و گفت: بنده در سفر به مالزی به یکی از دانشگاه های کوآلالامپور دعوت شده بودم. از آنها پرسیدم که مذهب شما چیست؟ گفتند شافعی.  شروع کردم برایشان دررابطه با شافعی صحبت کردن و خواندن اشعار ایشان. اهل سنت شافعی مذهب مالزی تعجب کرده بودند که اطلاعات ما نسبت به امام شافعی از آنها بیشتر است و اشعار امام شافعی را حفظ هستم.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه با اشاره به راه اندازی شبکه های ماهواره ای، افزود: در مقابل شبکه های معاند، دو شبکه «الاهواز» و «اهوازنا» را به زبان عربی تاسیس کرده ایم و الحمدلله تاثیرگذاری لازم را دارند.

 مسئولان به فکر مردم انقلابی خوزستان باشند

نماینده ولی فقیه در خوزستان به مشکلات مردم استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: در رابطه با مشکلات امروز استان خوزستان، آن بخشی که مشکلات طبیعی است که راه حل های طولانی مدت دارد، اما آن بخشی از مشکلات قابل حل هستند، لذا از مسئولین کشور به ویژه رئیس جمهور و معاون اول ایشان می خواهیم که هر چه زودتر برای حل مشکلات مردم خوزستان هر کاری که می توانند انجام دهند.

امضای تفاهم نامه

برپایه این گزارش، در این نشست تفاهم نامه های همکاری بین دانشگاه های امیرالمومنین(ع) اهواز و ادیان و مذاهب قم به امضای آیت الله موسوی جزایری و حجت الاسلام والمسسلمین نواب رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha