جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست بازسازی مسجد جامع ساری

حوزه / نشست بررسی بازسازی و بهسازی مسجد جامع ساری جمعه شب با حضور آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و جمعی از مسؤولان ارشد کشوری و استانی در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، نشست بررسی بازسازی و بهسازی مسجد جامع ساری جمعه شب، با حضور آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و جمعی از مسؤولان ارشد کشوری و استانی در ساری برگزار شد.

آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران با ابراز تأسف از این رویداد، گفت: این حادثه قلوب مردم علوی تبار مازندران را اندوهگین کرد.

وی از مازندران به عنوان مهد علویان یاد کرد و با بیان این که نخستین حکومت شیعی در این دیار پایه گذاری شده است، افزود: آتش سوزی مسجد جامع ساری فاجعه ای ناگوار بود که دل هر انسانی را آزرده خاطر کرده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مسجد جامع ساری یکی از آثار کهن و قدیمی شمال ایران بوده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در حادثه ای ناگوار بخش مهمی از این بنای تاریخی و مذهبی ساری از بین رفت.

آیت الله طبرسی از مسجد جامع ساری به عنوان پایگاه انقلابیون در دوران نهضت مبارزات یاد کرد و گفت: این مسجد همواره محل تجمع نیروهای انقلابی و مردم دیندار و مؤمن استان مازندران بوده است.

وی با اشاره به بسیج همه جانبه مسؤولان و مردم برای بازسازی بنای مسجد جامع ساری، تصریح کرد: متأسفانه علیرغم تلاشهای نیروهای امدادی، تمام شبستان‌های مسجد جامع در آتش سوخت و نابود شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عزم جدی مسؤولان استان برای بازسازی مجدد این بنای تاریخی و مذهبی استان، افزود: متولیان میراث فرهنگی باید به سرعت با همکاری مسؤولان استانی و شهری به دنبال مرمت و بازسازی این بنای تاریخی ساری باشند.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که باید از همه ظرفیت های استانی و کشوری برای بازسازی این بنای ارزشمند تاریخی و دینی بهره گرفته شود، گفت: نباید به واسطه بی توجهی‌ها قدیمی ترین بنای تاریخی شمال ایران از وضعیت فعلی نابودتر شود.

محمد اسلامی، استاندار مازندران نیز در این جلسه با اشاره به این که این آتش سوزی موجب رنجش خاطر بسیاری از مردم و علاقه مندان شده، افزود: همه تلاش و توان خود را برای بازسازی این بنای ارزشمند به کار خواهیم گرفت.

وی با بیان این که شهرداری ساری مجری بازسازی و بازآفرینی مسجد معرفی شده، افزود: از محل منابع ملی، استانی، اوقاف و کمک های مردمی بازسازی مسجد انجام می شود و در ستاد بازسازی حساب بانکی افتتاح می شود تا کمک های مردمی جمع آوری شود.

استاندار مازندران با اشاره به این که در بازسازی مسجد جامع ساختار و سازه جدیدی جایگزین خواهد شد، گفت: سازه ای جدید جایگزین سقف چوبی مسجد شود و سیستم پیشرفته گرمایشی و سرمایشی و اطفای حریق برای مسجد و حوزه علمیه پیش بینی شده است.

اسلامی در پایان سخنان خود از شناسایی اماکن مشابه با همکاری معاونت عمرانی استانداری در استان خبر داد و افزود: اگر چنین اماکن مشابهی وجود داشته باشد نارسایی های ایمنی احصاء و اصلاح خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha