شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست مشترک حوزه علمیه خواهران و ستاد اقامه نماز

حوزه/ در نشست مسئولان حوزه علمیه خواهران فارس و ستاد اقامه نماز استان با اشاره به این که حضور مبلغان حوزه علمیه خواهران در مدارس تنها اقامه نماز جماعت نیست، تصریح شد: هر مبلغ با ورود به مدارس آموزش‌وپرورش، بسته به رشته تخصصی تحصیلی رسالت خود را انجام می‌دهد که اقامه نماز جماعت تنها یکی از آنهاست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، «سیده رقیه علوی» معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس از برگزاری اولین نشست حوزه علمیه خواهران استان فارس و ستاد اقامه نماز استان در شیراز خبر داد و گفت: این نشست با حضور مدیران و معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران شهر شیراز و مسئول آموزش ستاد اقامه نماز استان فارس برگزار شد.

وی ضمن تشکر از همکاری‌های فی‌مابین و برنامه‌های مشترک، خواستار ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها در سال جاری شد و اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران استان فارس همکاری کامل خود را جهت اجرای برنامه‌های مربوط به نماز اعلام می‌دارد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس با بیان اینکه اگر ما مبلغان آموزش دقیق ندیده باشیم، نمی‌توانیم اثرگذار باشیم، تصریح کرد: برای تأثیرگذاری مبلغان در مدارس باید با یک برنامه‌ریزی دقیق همکاری حوزه و ستاد را از طریق برگزاری نشست‌های تخصصی ویژه مبلغین با موضوعات شیوه‌های دعوت به نماز، پاسخ به شبهات پرتکرار، احکام مبتلابه و ارتقا و کیفیت‌بخشی نماز مبلغین را افزایش داد.

علوی با اشاره به اینکه حضور مبلغان حوزه علمیه خواهران در مدارس تنها اقامه نماز جماعت نیست، تأکید کرد: هر مبلغ با ورود به مدارس آموزش‌وپرورش، بسته به رشته تخصصی تحصیلی در حوزه علمیه رسالت خود را انجام می‌دهد که اقامه نماز جماعت تنها یک مورد از آن است.

وی به بیان مصوبات جلسه پرداخت و افزود: ارائه بانک اطلاعات اساتید هر مدرسه به‌صورت مکتوب به همراه تخصص هر استاد و مشخصات ایشان، تهیه لیست پیشنهادی خیرین برای معرفی ظرفیت‌های جدید و اعلام اسامی اعضای کانون‌های یاوران نماز که در دوره مقدماتی طرح بیان شرکت کرده‌اند برای پیگیری صدور مدرک و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای ایشان ازجمله مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس در پایان ضمن ابراز خرسندی از همکاری مشترک حوزه علمیه خواهران و ستاد اقامه نماز در سال گذشته، خواستار شد: امیدواریم با فراهم کردن زمینه حضور مسئولان استان در این جلسه شاهد ارتقای کمی و کیفی جلسات مشترک با ستاد اقامه نماز استان فارس باشیم.

«حجت‌الاسلام‌ محمد شریف حسینی» مسئول آموزش ستاد اقامه نماز استان فارس نیز با تأکید بر اهمیت تولید محتوا برای مقاطع مختلف تحصیلی اداره آموزش‌وپرورش توسط طلاب مدارس علمیه خواهران، گفت: یکی از مهم‌ترین خروجی جلسات همفکری و هم‌اندیشی می‌تواند هم‌افزایی در راستای تولید محتوای آموزشی نماز برای مقاطع مختلف تحصیلی در آموزش‌وپرورش توسط حوزه علمیه خواهران باشد.

وی افزود: برای دعوت از خیرین جهت حضور در جلسات بعدی حوزه علمیه خواهران استان فارس مشترک با ستاد اقامه نماز می‌توان با تهیه بانک اطلاعات خیرین از خدمات آن‌ها در گسترش و توسعه فرهنگ نماز در جامعه کمک گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی با تأکید بر وجود ظرفیت‌های وقف به‌عنوان یک پتانسیل قوی برای ترویج فرهنگ نماز، اظهار کرد: با تلاش طلاب مدارس علمیه خواهران می‌توان از ظرفیت‌های وقف برای گسترش و توسعه کمی و کیفی نماز جماعت در مدارس دخترانه شیراز بهره گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha