شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسجد جامع یزد

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد گفت: ویژه برنامه «ده شب ده مسجد» به مناسبت دهه کرامت در مساجد استان یزد اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد، صبح امروز در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان یزد که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از عناصر مهم شخصیتی هر انسانی، اخلاق است، گفت: این بخش تا جایی اهمیت دارد که پیامبر اکرم(ص) به عنوان پدر معنوی امت، فلسفه بعثت خود را بر اساس اخلاق معرفی می کند.

وی با اشاره به اینکه از 24 تیر تا 3 مردادماه به عنوان دهه کرامت است که با برنامه های مختلف این دهه را گرامی می داریم، خاطرنشان کرد: دهه کرامت مصادف شده است با تولد انسان های والا منزلتی که به این بهانه مقام آنها را تکریم و به تناسب شانیت و شخصیت آن بزرگواران برنامه های شاد و در عین حال پرمحتوا دنبال کنیم.

این فعال فرهنگی به برنامه های دهه کرامت در کانون های مساجد استان یزد اشاره کرد و گفت:  برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، فضاسازی مساجد استان، ده شب ده مسجد، آغاز طرح کاروان دانایی، تجمع و گردهمایی بزرگ مسئولان کانون های مساجد و جشنواره کشوری ترنج از جمله برنامه های ما در دهه کرامت است که توسط کانون های مساجد استان یزد برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد ادامه داد: یکی از برنامه های که ما می توانیم در این دهه بر آن تاکید کنیم در خصوص حضور فعال زنان در جامعه است که حضرت معصومه (س) به عنوان الگویی برای بانوان ما است.

حجت الاسلام گرجی در پایان با تاکید بر اینکه سعی داریم تا شعائر اسلامی را گرامی بداریم و نسل به نسل به مخاطبان خود برسانیم، اظهار داشت: آشتی نسل امروز با گزاره های دینی در قالب و نگاهی که آنها را بشناسیم، باید مورد تاکید قرار گیرد که به همین منظور به دنبال اتفاق جدید و مبارک هستیم تا با همکاری بتوانیم آن را شکل دهیم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha