شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضور چشمگیر مسلمانان در انتخابات آمریکا، با وجود اسلام هراسی ادامه دارد

حوزه/ در حالی که هم اکنون مسلمانان در آمریکا با اسلام هراسی گسترده روبرو هستند، با این حال به گفته گروه های اسلامی و تحلیلگران، مسلمانان آمریکایی اخیرا شرکت بی سابقه ای در انتخابات این کشور داشته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، به نظر می رسد با وجود اینکه مسلمانان در ایالات متحده هم اکنون با اسلام هراسی و تبعیض گسترده ای روبرو هستند، اما این چالش ها مانع از حضور چشمگیر  آنها در انتخابات مختلف در آمریکا نشده است.

طبق گفته گروه های اسلامی و تحلیلگران، مسلمانان آمریکایی از شرکت در انتخابات کنگره و مجلس قانون گذاری گرفته تا انتخابات شوراهای شهری یا شورای مدارس، در سرتاسر این کشور وارد حوزه های رقابتی شده اند تا با سیاست های ضداسلامی به ویژه سیاست های اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و طرفدارانوی مقابله کنند. ناظران سیاسی معتقدند که چنین شرکت گسترده ای از سوی مسلمانان در انتخابات از حملات برج های دوقلو در 11 سپتامبر 2001 تاکنون بی سابقه بوده است.

حضور مسلمانان در صحنه رقابت های انتخاباتی آمریکا هرچند بی نظیر و بااراده انجام گرفته، با این حال راه پیروزی برای آنان ناهموار و پرفراز و نشیب است؛ این درحالی است که بسیاری از کمپین های انتخاباتی مسلمانان هم اکنون با برخوردهای اسلام هراسی گسترده روبرو شده اند و چالش اسلام ستیزی بسیاری را به زانو در آورده است.

برای مثال در روچستر مینه سوتا، رجینا مصطفی کاندیدای انتخابات شهرداری، مقامات را از حداقل دو تهدید ضداسلامی که در شبکه های مجازی منتشر شده بودند مطلع کرد.

در آریزونا دبرا عبود کاندیدای مجلس سنای آمریکا، موج گسترده ای از حملات اسلام هراسی در جولای گذشته در فیس بوک متحمل شد. این حملات به حدی گسترده و ناعادلانه بودند که  رقیب انتخاباتی وی به دفاع از او برخاست.

در میشیگان نیز عبدالسید کاندیدای حزب دموکرات فرمانداری هم چنان با اتهامات بی اساسی از سوی رقیب جمهوری خواه روبرو است.

هم اکنون نزدیک به 90 مسلمان آمریکایی، نامزد انتخابات ملی و ایالتی در سرتاسر این کشور شده اند که به گفته جامعه اسلامی این رقم بی سابقه بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha