جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهرپویان

حوزه/ مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: درمجموع ۱۳۰ روحانی طرح هجرت بلندمدت در روستاها و مناطق مختلف این استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، عصر امروز در نشست روحانیان مبلغ و طرح هجرت استان، با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه در خراسان شمالی، اظهار کرد: اخلاق‌مداری و حاکم کردن اخلاق در تمام سطوح ازجمله رویکردهای این معاونت در استان بوده است.

وی افزود: کارگاهی و آموزشی کردن تمامی نشست‌های معاونت تبلیغ و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف برای روحانیان طرح هجرت ازجمله شیوه‌های دعوت به نماز، حجاب و عفاف، تربیت مربی کودک و نوجوان، راهکارهای تبلیغ در فضای مجازی و راهکارهای استفاده از کالای ایرانی و تولید ملی برخی از اقدامات معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم در استان بوده است.

حجت‌الاسلام مهرپویان ادامه داد: برگزاری کارگاه آشنایی با کمک‌های اولیه با مشارکت هلال احمر برای روحانیان طرح هجرت و نیز کمیسیون‌های مختلفی ازجمله جذب و پذیرش طلبه، فرق و ادیان، مهارت‌های تبلیغ در فضای مجازی و مردمی کردن تبلیغ در استان از دیگر اقدامات این معاونت در یک سال اخیر محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت 130 روحانی طرح هجرت بلندمدت در روستاها و مناطق مختلف خراسان شمالی، افزود: از این تعداد 74 روحانی مبلغ برادر در روستاهای پرجمعیت و 56 نفر خواهر مبلغه به‌عنوان مشاور مذهبی تمام‌وقت در مدارس آموزش و پرورش استان فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهرپویان اضافه کرد: همچنین 12 روحانی هم در قالب طرح بینات به‌صورت پاره‌وقت در مدارس مشغول انجام فعالیت‌های مختلف تبلیغی و فرهنگی هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های تابستانی روحانیان مبلغ طرح هجرت در استان، اظهار کرد: انجام طرح «حبل‌المتین» ازجمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود که زیرمجموعه آن، اجرای برنامه‌هایی از قبیل کار با کودک و نوجوان، برگزاری کلاس‌های قرآن، عقاید، احکام و مهارت‌های زندگی و ... است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha