پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خواهران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شهر گرمه خراسان شمالی از برگزاری کارگاه تخصصی «مهدویت و پاسخ به شبهات» برای طلاب این مدرسه علمیه با تدریس اساتید متخصص خبر داد.

خانم خندانی مقدم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فعالیت‌های تابستانی مدرسه علمیه الزهرا(س) گرمه، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تابستانی که برای طلاب این مدرسه برنامه‌ریزی شده برگزاری کارگاه مهدویت و پاسخ به شبهات است که با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه عفاف و حجاب در پارک شهر گرمه، اضافه کرد: همچنین برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب از دیگر فعالیت‌های تابستانی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) گرمه است.

خندانی مقدم ادامه داد: علاوه بر این برای ایام عید غدیر گروهی از طلاب قم را در قالب اردوی جهادی به گرمه دعوت کرده‌ایم که با همکاری طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) در سطح شهرستان برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی را در موضوع غدیر برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح بلاغ در شهر گرمه برای طلاب تثبیتی این مدرسه، اضافه کرد: همچنین کارگاه آموزش ادبیات عرب برای طلاب سطوح مقدماتی مدرسه علمیه الزهرا(س) گرمه در حال اجرا است.

خندانی مقدم با بیان این که علاوه بر این در تابستان امسال دوره تدبر در قرآن را هم برای طلاب برگزار می‌کنیم، اظهار کرد: همچنین به همت این مدرسه علمیه فراخوان مقاله حمایت از کالای ایرانی را منتشر کرده‌ایم.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گرمه افزود: فراخوان این مقاله برای مدارس علمیه خواهران شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی ارسال شده و بر اساس برنامه به‌زودی برای مدارس علمیه برادران استان هم ارسال می‌شود.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال است و بیش از هزار و 500 طلبه در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha