جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حوزه/ رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروزه نگاه حوزه‌های علمیه باید فراتر از منطقه و مرزهای اطراف باشد تا بتوانند درزمینهٔ صدور انقلاب و صدور فرهنگ اسلامی موفق عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به رسالت طلاب و روحانیان در جامعه دینی، اظهار کرد: طلاب و روحانیان باید به تبیین اصول و اهداف امام خمینی(ره)، تبیین ارزش‌های شهدا، تبیین مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و اسلام راستین و تبیین اهداف و نقشه‌های شوم دشمنان اسلام پرداخته و در این زمینه با منطق و استدلال روشنگری کنند.

وی افزود: اشاعه تفکر و فرهنگ ناب محمدی، حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و حفظ خطوط و ارزش‌های اصلی انقلاب یکی از رسالت‌های مهم روحانیان و حوزه‌های علمیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران پرچم‌دار صدور اسلام و فرهنگ اسلامی به تمام جهان است باید طلاب و مبلغان حوزوی برای اشاعه فرهنگ شیعی در جهان زبان‌های روز دنیا را به‌صورت تخصصی بیاموزند تا بتوانند به‌آسانی با فرهنگ‌ها و کشورهای دیگر ارتباط برقرار کرده و به تبلیغ دین و آموزه‌های دینی بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه باید حوزه‌های علمیه نگاهی جهانی به مسائل داشته باشند، افزود: امروزه نگاه حوزه‌های علمیه باید فراتر از منطقه و مرزهای اطراف باشد تا بتوانند درزمینهٔ صدور انقلاب و صدور فرهنگ اسلامی موفق عمل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امروز اسلام و انقلاب در چنان موقعیت شایسته‌ای قرار گرفته که می‌تواند ادعای صدور انقلاب را به دیگر کشورها داشته باشد، ولی به همان نسبت تهدیدها و رجزخوانی‌های دشمنان افزایش یافته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: با توجه به گسترش فضای مجازی، حوزه‌های علمیه باید با آموزش طلاب و تقویت بنیادها و آرمان‌های خود در فضای مجازی هم حضور فعالی داشته باشند، تا بتواند محتوای غنی اسلام را در سبک و سیاق مباحث رسانه‌ای به دنیا عرضه کند.

وی ادامه داد: حوزه‌ها می‌توانند با آموزش طلاب و تجهیز آن‌ها به دانش روز در مقابل فضای مجازی و شبکه‌های منحرف ماهواره‌ای پاسخگوی نیازهای روز جامعه بوده و به این طریق به صیانت از نظام اسلامی و اهداف و آرمان‌های آن بپردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha