پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر - امام جمعه تنکابن

حوزه/ حجت الاسلام پور اکبر با بیان این که ساماندهی مناطق گردشگری به ویژه سواحل دریا نیازمند نگاه ملی است، تصریح کرد: همه دستگاه های فرهنگی باید برای مقابله با ضد ارزش ها منسجم شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، امام جمعه تنکابن امروز در دیدار گروه جهادی بقیه الله(عج) با تقدیر از تلاش های جهادی این گروه تبلیغی در مناطق گردشگری و سواحل دریای استان، گفت: این تلاش های جهادی طلاب و مبلغان دینی که راستای حراست از ارزش های دینی صورت می گیرد مورد توجه خداوند متعال قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که حضور طلاب جوان و خوش ذوق در اجرای برنامه های تبلیغی و فرهنگی در مناطق گردشگر پذیر استان اقدام بسیار پسندیده ای است، افزود: این حضور خودجوش و منسجم طلاب معنای واقعی تعبیر آتش به اختیار مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه به واسطه حضور گسترده گردشگران و مسافران در مناطق توریستی استان شاهد بروز و گسترش آسیب های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق هستیم، تصریح کرد: به طور حتم حضور مستمر مبلغان دینی در این مناطق موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

امام جمعه تنکابن با انتقاد از وضعیت فرهنگی سواحل دریای مازندران، خواستار برنامه ریزی مناسب به منظور برون رفت از این وضعیت نامناسب فرهنگی در مناطق گردشگری استان شد.

حجت الاسلام پوراکبر با اشاره به این که وجود میلیون ها گردشگر در مناطق توریستی استان حتی بر فرهنگ منطقه نیز اثر نامطلوب گذاشته است، خاطرنشان کرد: باید برای رفع این معضلات فرهنگی در این مناطق فکر و تدبیری اساسی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ساماندهی مناطق گردشگری به ویژه سواحل دریا نیازمند نگاه ملی است، تصریح کرد: همه دستگاه های فرهنگی باید برای مقابله با ضد ارزش ها منسجم شوند.

امام جمعه تنکابن با اشاره به این که بروز آسیب های اجتماعی و فرهنگی در این مناطق حتی موجب نگرانی بسیاری از مؤمنان و ساکنان این مناطق شده است، خاطرنشان کرد: این که جمعی از طلاب بدون وابستگی و حمایت های لازم به صورت خودجوش در این مناطق به تبلیغ ارزش های دینی مشغول هستند اقدامی در خور تحسین است که باید تقویت شود.

حجت الاسلام پوراکبر بر ضرورت حمایت و تقویت از گروه های تبلیغی به منظور حضور در مناطق آسب پذیر تأکید کرد و گفت: هر چه حضور این گروه های جهادی در این گونه مناطق بیشتر احساس شود به طور حتم مانع بروز آسیب های فرهنگی می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، از طلاب و روحانیان به عنوان قانع ترین اقشار جامعه اسلامی یاد کرد و افزود: این افراد بدون هیچ چشم داشتی به وظیفه و رسالت اصلی خود که همان تبلیغ دین است مشغول هستند.

امام جمعه تنکابن با بیان این که تبلیغ رسالت پیامبران و انبیاء الهی است که امروز طلاب و روحانیان عهده دار آن هستند، تصریح کرد: علمای بزرگ و مراجع دینی ما در گذشته مسافت های طولانی را بدون هیچ امکاناتی می پیمودند تا به وظیفه خود که تبلیغ دین بود عمل کنند.

حجت الاسلام پوراکبر با اشاره به این که طلاب جوان می توانند با تعامل و ارتباط چهره به چهره با اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان، دانسته های خود را به آنها منتقل کنند، افزود: هر چه این تعامل و ارتباط چهره به چهره تقویت شود به طور حتم اثرگذاری تبلیغ دو چندان خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دشمن به صورت شبانه روزی در حال توطئه چینی و برنامه ریزی برای ضربه زدن به دین و انقلاب است، خاطرنشان کرد: هرچه در این عرصه تلاش و سرمایه گذاری کنیم در برابر این سطح از هجمه های دشمن باز هم کم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha