شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله ممدوحی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امامزادگان ملجأ و پناهگاهی مطمئن و آرامش بخش برای آحاد مردم و خانواده ها هستند.

آیت الله حسن ممدوحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت پنجم ذی القعده روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه، ابراز داشت: در هر نقطه از کشورمان، این امامزادگان پناه و ملجأ مردم آن منطقه هستند و چه بسیار تحولات ارزشمندی که از حیث روحی و دینی در بین افراد خطاکار به برکت همین امامزادگان و اجرای برنامه های دینی در آن ها رخ داده است.
وی همچنین افزود: از سوی دیگر وجود مراقد مطهر این امامزادگان به خصوص امامزادگان شاخص، یادمان بزرگی از حضرات معصومین(ع) در کشور ماست چه آن که بنا بر روایات اهل بیت(ع) به عنوان مثال هر کس حضرت فاطمه معصومه(س) را در قم زیارت کند، مثل این است که حضرت زهرا(س) را زیارت کرده و لذا وجود حرم ملکوتی بانوی کرامت در واقع یادمان بزرگی برای ام ابیها صدیقه کبری(س) است.
این استاد حوزه خاطرنشان کرد: ما باید از این ظرفیت عظیم فرهنگی که در اختیار داریم در راستای رشد و تعالی جامعه نهایت استفاده را ببریم و به تعبیر مقام معظم رهبری بکوشیم که امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی جامعه تبدیل شوند.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha