پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه قم

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان این‌که شخص شرور باید از نیروی انتظامی بترسد، گفت: رأفت اسلامی برای آن‌کسی است که مفهوم رأفت را درک می کند، نیروی انتظامی برای گستره جامعه باید اقتدار همراه با رأفت اسلامی داشته باشد و اشرار جامعه نیز از این نیروی قوی باید بترسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی صبح امروز در دیدار رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کشور در سالن محراب حرم مطهر، با اشاره به این‌که نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام اسلامی است، ابراز داشت: حاکم کردن امنیت در جوامع بشری متکی بر دو الگوی شناخته‌شده صورت می‌پذیرد، بر این اساس استبداد و در مقابل آن قاطعیت همگام با هوشیاری و مهربانی دو الگوی موجود در جهان بشری است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تأکید بر این‌که مردم از امنیت استبدادی دفاع نکرده و آن را مشروع نمی‌دانند، گفت: امنیت همگام بااقتدار و قاطعیت الهی که با مهربانی و رأفت همراه است الگویی از امنیت است که همواره از سوی مردم حمایت می‌شود.

امام‌جمعه  قم بابیان این‌که امنیت ولایی پایدار است، عنوان داشت: در حفظ امنیت نباید از حدود عدل عدول کرد، بر این مدار نباید در ایجاد امنیت به‌افراط و تفریط مبتلا شد؛ چراکه اگر افراط‌گرایی حاکم شود همان الگوی امنیت استبدادی به وجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: تفریط در حفظ حدود امنیت زمینه حذف اقتدار و محو اصل امنیت است؛ بر این اساس نیروی انتظامی باید مقتدرانه به تأمین امنیت مردم بپردازد تا امنیت همراه با رأفت دینی در جامعه اسلامی شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به اهمیت و نقش حفظ حدود اقتدار در شالوده نظام اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: معنایی ندارد که برخی از مسئولان بگویند که با مفسدان اقتصادی به‌شدت برخورد نشود؛ مسئولان در هر حوزه خدمتی خود باید حدود اقتدار را حفظ کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تأکید بر این‌که شخص شرور باید از نیروی انتظامی بترسد، گفت: رافت اسلامی برای آن‌کسی است که مفهوم رأفت را درک کند، نیروی انتظامی برای گستره جامعه باید اقتدار همراه با رأفت اسلامی داشته باشد و اشرار جامعه نیز از این نیروی قوی باید بترسند.

وی ادامه داد: خداوند برای جامعه بشری بهشت را در کنار جهنم قرار داده و بر شیاطین لعن فرستاده، بر این اساس این لعن نشانه خشم مقدس علیه اشرار است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha