جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانو امین

حوزه/ معاون پژوهش جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها از اقدامات و فعالیت‌های این معاونت جهت سهولت دسترسی پژوهشگران به آثار بانو مجتهده امین در راستای برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی بانو امین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، خانم ریحانه حقانی با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی بزرگداشت مقام علمی و معنوی بانو مجتهده امین، عنوان کرد: جهت سهولت دسترسی پژوهشگران به آثار بانو مجتهده امین و مقالات ارائه شده در اولین تا سومین کنگره بین‌المللی بانو امین، اقداماتی از سوی معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها صورت گرفته است.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: نرم‌افزار «بانوی ایرانی» شامل تمام کتب تألیفی بانو مجتهده امین با قابلیت جستجو در متن کتاب‌ها بر روی دو سیستم سالن مطالعه پژوهش (طبقه دوم ساختمان پژوهشگاه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها) و همچنین دو سیستم در کتابخانه (طبقه پایین ساختمان پژوهشگاه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، بخش کتب مرجع) نصب شده است.

حقانی افزود: کتابخانه تخصصی پژوهش (طبقه دوم، سالن مطالعه پژوهش) به ۱۵ جلد تفسیر مخزن العرفان بانو مجتهده امین (چاپ جدید نشر اکرام) مجهز شده است.

وی یادآور شد: در نسخه ۲/۵ نرم‌افزار جامع‌التفاسیر مرکز تحقیقات نور، تفسیر مخزن‌العرفان بانو مجتهده امین موجود است و پژوهشگران می توانند به این نرم‌افزار مراجعه کنند.

معاون پژوهش با بیان اینکه به زودی متن مقالات اولین تا سومین کنگره برگزار شده بانو امین در دسترس پژوهشگران قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: به منظور بهره‌مندی پژوهشگران، فایل‌ها و سخنرانی‌های مربوط به اولین تا سومین کنگره بین‌المللی بانو امین در سیستم‌های پژوهش بخش «شبکه پژوهشگران» قرار گرفته است.

حقانی بیان داشت: چهارمین کنگره بین المللی بزرگداشت مقام علمی و معنوی بانو امین از سوی کانون فرهنگی مجتهده بانو امین و با همکاری و مشارکت نهادهای علمی و حوزوی از جمله جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه سال جاری در شهر مشهد برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این کنگره در چهار محور «سیره علمی و معنوی»، «تفسیر و علوم قرآن»، «نگرش فلسفی و عرفانی بانوامین» و «زن و سلوک علمی و عملی در جهان معاصر» فراخوان شده و مقالات پذیرفته شده در پایگاه سیویلیکا و کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد.

 

 

۳۱۳/۳۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha