سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
باقری بنابی

حوزه/ امام جمعه بناب با اشاره به این که توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری تنها راه نجات کشور از شرایط فعلی است، گفت: منطق و عقل می گوید که نباید به بیگانگان دل ببندیم، ما در شرایط حساس، غربی ها و اروپایی ها را امتحان کرده ایم و در ۸ سال جنگ تحمیلی آن ها امتحان خود را پس دادند.

حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی امام جمعه بناب، در گفتگو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با دعوت از تمامی گروه ها و احزاب سیاسی نظام به حفظ وحدت ملی گفت: اختلاف بین مسئولان، حادثه تلخ و ناگوار و بیماری مزمن و غیرقابل علاجی است که کشور را گریبانگیر خود می کند، تمام گروه های سیاسی که محرم نظام هستند، باید همدیگر را تحمل کنند،نباید اجازه داد دشمنان نظام از این ناحیه علیه نظام بهره برداری کنند.

امام جمعه بناب، نقد را لازمه پیشرفت دانست و اظهار داشت: نقد و انتقاد یک فریضه واجب بوده و اگر انتقاد در جامعه تعطیل شود، توسعه و رونق در کشور محقق نمی شود.

حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به امدادهای غیبی الهی در نظام اسلامی تاکید کرد: اگر صبر و مقاومت کرده و از دین خدا پیروی کنیم خداوند نیز کمک خواهد کرد، اما اگر صبر و مقاومت نکنیم، خداوند نیز از ما روی گردان خواهد شد.

وی بر ضرورت حفظ وحدت تاکید کرد و گفت: باید قدردان نعمت بزرگ الهی یعنی انقلاب اسلامی که در اختیار این ملت قرار گرفته باشیم و در پاسداری از این نعمت همواره کوشا باشیم.

استاد حوزه علمیه همچنین با تاکید بر اینکه امروز مکتب تشیع به برکت انقلاب اسلامی درحال گسترش است، اظهار داشت: امروز باید از این ظرفیت به وجود آمده پاسداری کرد و ایران اسلامی رسالت سنگینی بر گردن گرفته و می خواهد پیام اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را به اقصی نقاط دنیا صادر کند.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه نقد و انتقاد باید در راستای تقویت حاکمیت باشد، تصریح کرد: در چنین موقعیت و شرایط حساسی که کل دنیا علیه جمهوری اسلامی بسیج شده، لازم است در راستای وحدت و همدلی گام برداریم.

وی حمایت از دولت را لازم دانست و گفت: در جمهوری اسلامی بعد از استقرار دولت قانونی باید از آن حمایت کرد، چه به آن رأی داده باشیم و چه رأی نداده باشیم، ولی در رژیم های طاغوت باید از دولت ها فاصله گرفت.

حجت الاسلام باقری بنابی خاطرنشان کرد: گروه های سیاسی کشور از اختلاف افکنی و کوبیدن همدیگر پرهیز کنند، قطعا دود این اختلافات به چشم ملت خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری تنها راه نجات کشور از شرایط فعلی است، گفت: منطق و عقل می گوید که نباید به بیگانگان دل ببندیم، ما در شرایط حساس، غربی ها و اروپایی ها را امتحان کرده ایم و آن ها به خاطر ما هیچ وقت مقابل همدیگر قرار نمی گیرند و در ۸ سال جنگ تحمیلی آن ها امتحان خود را پس داده اند.

امام جمعه بناب در پایان افزود: باید با کشورها ارتباط برقرار کنیم ولی حفظ اصول و اساس نظام از هر چیز دیگری برای ما ارزشمند است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha