جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یمن

شادی الحسنی کارشناس و فعال سیاسی یمنی گفت: مردم یمن با حماسه و انرژی به سمت الحدیده رفتند و نقشه دشمنان برای الحدیده مانند نقشه عدن بی نتیجه ماند و این نقشه نیز با شکست مفتضحانه ای روبرو شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یکی از موفقیت های اخیر مجاهدان یمنی در جنگ با ائتلاف سعودی، آمریکایی و اماراتی در بندر الحدیده بود.متجاوزان به امید اینکه بندر الحدیده به عنوان تنها راه ارتباطی مردم یمن با جهان را به زودی تصرف می کنند از سه راه زمینی و دریایی و هوایی به این بندر حمله کردند که با مقاومت جانانه رزمندگان یمنی روبرو شدند.

همچین در روزهای اخیر نیروی دریایی ارتش یمن، یک فروند کشتی جنگی متجاوزان سعودی را در مقابل سواحل غربی هدف قرار داده است. پیشرفت های موشکی و در حوزه پهباد  تمام این موفقیت ها نتیجه تحریم های چهار ساله محور سعودی آمریکایی علیه یمن است .در همین راستا با شادی الحسنی کارشناس یمنی به گفت و گو پرداختیم.

شادی الحسنی کارشناس یمنی با اشاره به موفقیت های پی در پی مجاهدان و رزمندگان یمنی در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری حوزه گفت: یکی از مهمترین عملیات هایی که رزمندگان یمنی در آن موفق بودند و بار دیگر جبهه و ائتلاف سعودی آمریکایی شکست مفتضحانه ای خوردند جبهه الحدیده بود.

وی ادامه داد: طرح دشمنان ملت یمن این بود که بندر الحدیده را اشغال کنند تا مردم یمن هیچ راه و ارتباط دریایی با جهان نداشته باشند و این بندر مهم را از دست بدهند. بنابراین از طرف منطقه  الخوخه حمله کردند و از طرف  استان تعز و مرز زمینی نیز حمله کردند.

شکست سعودی ها در الحدیده با بیش از صدها کشته

الحسنی تصریح کرد:  اما نیرو دریایی ما بیدار بودند و در نزدیک فرودگاه الحدیده رزمندگان ما 4 عملیات انجام دادند که با موفقیت انجام شد.به طوری که ائتلاف سعودی آمریکایی  500 نفر کشته دادند.

کارشناس یمنی خاطر نشان کرد: دشمنان با  سه هزار نفر نیرو حمله کردند اما رزمندگان ما موفق به شکست آنها  شدند. در حال حاضر وضعیت  در این مناطق بهتر شده و مجاهدان یمنی به سمت مرز الخوخه رسیدند و بندر الحدیده  و فرودگاه این بندر در  امنیت به سر می برد.

انفجار انبارهای تسلیحاتی سعودی توسط مجاهدان یمنی

وی با بیان موفقیت های رزمندگان یمنی گفت: اخیرا خبرخوشی به ما رسیده که عملیات علیه مقر مزدوران سعودی در بندر المخا به انفجار انبارهای تسلیحات و اتاق های جنگ دشمن انجامیده و چند کشته به جای گذاشته است.

تاثیر سخنان سید حسن نصرالله بر روحیه مجاهدان یمنی

الحسنی با اشاره به تاثیر سخنان سید حسن نصرالله که اعلام کرده بود ؛زمانیکه این تصاویر و این دلاوری ها و ایستادگی های اسطوره ای را می بینم می گویم ای کاش با شما بودم گفت: سید حسن نصرالله به طور عام چهره محبوب در یمن و به طور خاص برای رزمندگان و مجاهدان یمنی است .

وی افزود: در  اوج عملیات الحدیده و جنگ شدید در مرز و  فرودگاه الحدیده  مردم یمن  و مجاهدان یمنی احساس می کردند  تنها هستند مثل امام حسین (ع) که در کربلا تنها بود .اما بعد از سخنرانی سید حسن نصرالله  دبیر کل حزب الله لبنان مردم یمن خیلی تحت تاثیر این سخنان قرار گرفتند و انرژی و نیرو گرفتند و  احساس کردند که تنها نیستند.

کارشناس یمنی تصریح کرد: مردم و رزمندگان یمنی دریافتند که در جهان کسانی هستند که مظلومیت ما را احساس می کنند و این  اثر مثبتی در روحیه مجاهدان ما گذاشت. علاوه بر سخنان سید حسن نصرالله سخنرانی عبدالملک الحوثی نیز  تاثیر مثبتی بر روی مردم گذاشت.

الحسنی گفت: عبدالملک الحوثی طی سخنانی از  عشایر یمنی که تا به حال به جبهه نرفتند دعوت کرد تا  به جبهه ساحلی بروند در واقع  هر دو سخنرانی تاثیر مثبتی بر روی روحیه مردم و مجاهدین بر جای گذاشت. به طوری که  مردم با حماسه و انرژی به حدیده رفتند و نقشه دشمنان برای حدیده مانند نقشه عدن بی نتیجه بود چرا که حملاتشان  از طرف دریا، زمین و هوا بود ،ولی این نقشه نیز با شکست مفتضحانه ای روبرو شد .

وی در پایان با اشاره به شرایط نامساعد بهداشتی و سلامتی در یمن گفت: در حال حاضر شرایط بهداشتی و غذایی بدتر شده و بندر الحدیده به خاطر اتفاقات اخیر بسته شده است.و فرودگاه صنعا نیز  بیش از یک سال است که امکان ورود مواد غذایی و بهداشتی از طریق آن نیست و مردم یمن امید دارند ملت های حامی یمن  حرکت و کار های رسانه ای در جهت  فشار وارد کردن بر سعودی ها و ائتلاف شوم آنها داشته باشند تا این محاصره ظالمانه از بین برود و غذا و داروی لازم برای  مردم یمن وارد کشور شود.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha