پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ادواره شهدای روحانیت

حوزه/ برادر شهید می گوید: او به شهادت خیلی علاقه داشت و شهادت خود را چندین بار به اطلاع خانواده رسانده بود.

خبرگزاری«حوزه»،‌ در دوران طلبگی اش به مساله جنگ تحمیلی خیلی اهمیت می داد و می گفت: «جانم فدای امام خمینی، اسلام و کشورم.» وقتی مادرش قبل از آخرین اعزام به او پیشنهاد ازدواج می دهد؛ پاسخ وی این چنین است: تا زمانی که جنگ هست ازدواج نمی کنم.

این تذکره ای از روحیات شیخ شهید غلامرضا آهنگری است که دفتر حیاتش به سال 1344 در یکی از روستاهای بابل گشوده شد.

مشغول تحصیل در دبیرستان بود که شیفته علم آموزی در حوزه علمیه شد. با مشورت نزدیکان به حوزه فیضیه بابل رفت و سالها با کتاب و استاد قرین بود.

شیخ انقلابی

مساله جنگ تحمیلی در منظر او اهمیت بالایی داشت و در آن برهه شرکت در جنگ را بر حضور در حجره ترجیح داد. مادرش می گوید: دفعه آخری که می خواست به جبهه برود، به او گفتم: نرو تا ازدواج کنی، گفت: تا زمانی که جنگ هست ازدواج نمی کنم. گفتم: تو در عملیات های زیادی شرکت داشتی، بگذار برادرانت بروند. پاسخ داد: برادرانم به وظیفه خودشان عمل می کنند و من نیز وظیفه خود را.

اخلاق شهیدان

خانواده اش نقل کردند که به تهجد و شب زنده داری توجه داشت و اهل دعا بود. سعی می کرد با اخلاق نیکویش، دیگران را جذب نماید. به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خیلی علاقه و ارادت داشت و مقاله ای نیز درباره آن حضرت نوشت که به یادگار مانده است.

پرواز با شهادت

میان سالهای 62 تا 65 بارها در جمع رزمندگان و عملیات های گوناگون حاضر شد. در عملیات والفجر 8 در فاو مجروح و به بیمارستانی در مشهد منتقل شد.

سرانجام این روحانی مجاهد که به همراه 12 نفر از طلاب حوزه علمیه بابل در عملیات کربلای پنج شرکت کرده بود، در شلمچه و در حالی که جانشین گروهان بود، به آرزوی قلبی اش رسید و پروازی از جنس شهادت داشت.

برادر شهید می گوید: او به شهادت خیلی علاقه داشت و شهادت خود را چندین بار به اطلاع خانواده رسانده بود.

جسد مطهر شهید پس از 9 سال در زادگاهش تشییع و به خاک سپرده شد.

نثار ارواح شهدا صلوات

والسلام علی من اتبع الهدی.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha