پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بر اساس برنامه در سال تحصیلی پیش رو دو هزار و ۷۰۰ طلبه خواهر و برادر در ۱۶ مدرسه علمیه خراسان شمالی در سطوح یک تا چهار حوزوی تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشست با مسئولان حوزه علمیه استان، با اشاره به روند رو به رشد مدارس علمیه در خراسان شمالی، اظهار کرد: طرح توسعه حوزه علمیه خراسان شمالی طی یک سال با همکاری دفتر طرح و برنامه حوزه علمیه خراسان و با استناد به بندهای فرمایشات رهبری معظم انقلاب تدوین شد.

وی افزود: در این راستا هر برنامه‌ای که در حوزه علمیه استان اجرا می‌شود، مستند و مستدل به منشور فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مهرماه سال 91 در سفر به خراسان شمالی و نیز بقیه مطالبات ایشان از حوزه است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به روند رو به رشد حوزه علمیه خراسان شمالی در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: مدیریت فرایند در حوزه علمیه استان شامل به‌کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی در برنامه‌ریزی، ساماندهی، بسیج منابع و امکانات، هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می‌گیرد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: نظام آموزشی حوزه علمیه خراسان یک دست و هماهنگ بوده و امتحانات در یک بازه زمانی، با فرم خاص، با محدوده درسی مشخص و با یک سیستم ارزشیابی واحد در سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با آن سیستم گذشته و در ارزیابی عملکرد در سطح سه استان و مجموعه حوزه علمیه خراسان، حوزه علمیه خراسان شمالی رتبه نخست را کسب کرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: با برگزاری دوره‌های مختلف دانش‌افزایی برای طلاب و اساتید، اجرای فوق‌برنامه‌های آموزشی و دوره‌های مدون ارتقای معدل آموزشی، معدل میانگین کل طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی که در سال 91 کمی بالاتر از 11 بود در سال تحصیلی گذشته به 16.6 رسید.

وی افزود: همچنین در حالی که در سال 91 درمجموع 480 طلبه در مدارس علمیه خراسان شمالی تحصیل می‌کردند این تعداد در سال تحصیلی 97 به دو هزار و 150 طلبه رسید و بر اساس برنامه در سال تحصیلی پیش رو دو هزار و 700 طلبه در 16 مدرسه علمیه خراسان شمالی تحصیل خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha