پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ تجلیل از قرآن آموزان نخبه در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

حوزه/ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر از ارائه آموزش های عمومی به ۳۵۸۰ قرآن آموز این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، عبدالحسین ناصری، امروز در نشست جمعی از فعالان قرآنی شهرستان بوشهر از ارائه آموزش های عمومی به سه هزار و ۵۸۰ قرآن آموز استان خبر داد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاری و از نیمه تیر ۹۷ سهمیه اجرای آموزش سه هزار و ۵۸۰ نفر به موسسات تحت نظارت هیئت رسیدگی و خانه های قرآن شهری و روستابی استان ابلاغ شده است.

ناصری با اشاره به برنامه سازمان دارالقرآن الکریم در سال جاری جهت تربیت ۴۴هزار نفر حافظ جزء ۳۰ و آموزش ۳۱هزار نفر در قالب آموزشهای عمومی در سطح کشور تصریح کرد: از کل این تعداد فقط در شش ماهه اول سال جاری، تعداد هزار و ۲۰۰ نفر در رشته حفظ جزء ۳۰ و تعداد دوهزار و ۳۸۰ نفر در زمینه قرائت سطح ۱و ۲، مفاهیم عمومی و حفظ موضوعی قرآن کریم در استان بوشهر با حمایت و هدایت اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی در حال تعلیم هستند.

وی با تاکید بر نقش اتحادیه موسسات و تشکلهای فرهنگی قرآن و عترت جهت واگذاری و نظارت بر طرح های قرآنی افزود: جهت تشریک مساعی و تثبیت جایگاه اتحادیه قرآنی سعی شده تا حد امکان فعالیتهای اجرایی از طریق اتحادیه به موسسات و خانه های قرآنی استان واگذار شود و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: در طرح های آموزشی واگذار شده، آموزش تعداد هزار و ۹۰۰ نفر به موسسات تحت نظارت هیئت رسیدگی و آموزش هزار و ۶۸۰ نفر قرآن آموز به خانه های قرآن شهری و روستایی استان واگذار شده است.

گفتنی است، تعداد ۳۴۰ موسسه فرهنگی قرآن و عترت و خانه قرآن شهری و روستایی در استان بوشهر به فعالیت در حوزه های مختلف آموزش عمومی و تخصصی قرآنی فعالیت دارند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha