شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عماد

حوزه/ رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه کشور گفت: بروز و ظهور استعداد طلاب نخبه وظیفه و تکلیف دینی و ملی است که امروز ضرورت دوچندان یافته و سرنوشت آینده کشور نیز در دستان جامعه نخبگانی حوزوی و دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین عماد، رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه کشور امروز در نشست طلاب استعداد برتر در حضور تولیت آستان قدس رضوی در تالار آینه این آستان، به ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز پرداخت و با بیان این که راه اندازی مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه یکی از دغدغه های اصلی رهبری بوده، گفت: در راستای همین اهتمام ایشان این مرکز راه اندازی و تاسیس شد.

وی با بیان این که مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه ماموریت شناسایی استعدادهای برتر، توانمند سازی آنان و هموار کردن زمینه در راستای بهره گیری از خدمات را به عهده دارد، اظهار کرد: این مرکز به دنبال بروز و ظهور و شکوفایی استعدادهای برتر در راستای تحقق اهداف شریعت مقدسه اسلامی و منویات رهبری است.

رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه با بیان این که در این مسیر تا کنون کار را با دقت پیش برده و توفیقاتی نیز داشته، ابراز کرد: اخیرا ارتباط جدی و ملموس تری میان جامعه نخبگانی حوزوی و سایر کشور در قالب نخبگان عرصه دانشگاهی به وجود آمده که ان شاء الله آثار آن در آینده نزدیک بیش تر بروز و ظهور خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عماد با بیان این که از همه کسانی که خادمان آستان قدس رضوی هستند، خاضعاته استدعا دارم تا برای آنانی که استعدادی دارند، دعا کنند بتوانند از این ظرفیت وجودی خویش در خدمت جامعه بهره ببرند، عنوان کرد: امیدواریم هم آنان در زمینه شکوفایی استعدادها و هم ما در زمینه شناسایی این استعدادها و توانمندسازی آنان توفیقات بیش تری کسب کنیم.  

وی با بیان این بروز و ظهور این استعدادها تکلیف دینی و ملی است که امروز ضرورت دوچندان یافته، گفت: سرنوشت آینده کشور در دستان جامعه نخبگانی حوزوی و دانشگاهی است؛ کشور به این استعدادها اطمینان دارد و می تواند تا از ظرفیت جوان، بالنده و پویای امروز به عنوان سرمایه های ایران اسلامی در راه توسعه روزافزون جهان تشیع بهره ببرد.  

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha