چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در شرایطی که لذت‌های دنیوی موجود بوده و شیطان هم همواره در پی وسوسه انسان است، بهترین لطف در حق انسان هدایتی است که با عاملیت انبیا و ائمه اطهار (ع) داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، در نشست امر به معروف و نهی از منکر که با حضور مسئولان فرهنگی استان برگزار شد، با اشاره به حدیثی از مولای متقیان، اظهار کرد: امام علی (ع) می‌فرماید: «و ما اعمال آلبر کلها و الجهاد فی سبیل‌الله عندالامر بالمعروف و النهی عن المنکر الا کنفثه فی بحر لجی».

وی ادامه داد: امام نخست شیعیان در این حدیث تأکید می‌کند که تمام کارهای نیک و حتی جهاد در راه خدا، در مقابل امر به معروف و نهی از منکر به اندازه قطره‌ای در مقابل دریایی پهناور بیش نیست.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: به همین دلیل است که روز قیامت برای همه روز حسرت است حتی برای بهشتیان، زیرا نگاه می‌کنند می‌بینند می‌توانستند در دنیا کارهای بهتر بیشتری انجام دهند.

وی با بیان اینکه دنیا بازار است، عده‌ای در این بازار سود کرده و عده‌ای ضرر می‌کنند، افزود: ما در این دنیا می‌توانیم در اقیانوس نیکی شنا کرده و گوهر جمع‌آوری می‌کنیم یا در بیابان گناه دچار غول حسرت می‌شویم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه در همین دنیا دشمنی وجود دارد که قسم خورده همه انسان‌ها را وسوسه کند، اضافه کرد: دنیا شیرین بوده و از سوی دیگر باید با شیطان هم مقابله کنیم و پایان آن هم مرگ است، در چنین شرایطی بهترین لطف در حق انسان هدایتی است که از سوی انبیا و ائمه اطهار ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات اسلامی اگر فردی، کسی که گمراه است را از گمراهی نجات دهد یعنی مرده‌ای را زنده کرده و کار خدایی انجام داده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: در این مسیر قرآن، اهل بیت و 124 هزار پیامبر فرستاده شده تا ما به سلامت به مقصد برسیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هیچ کدام از این رسولان کار دنیایی را به مردم نشان ندادند، زیرا انسان خود می‌تواند امور دنیایی خویش را سامان بخشد بلکه همه این رسولان و ائمه اطهار (ع) در پی ساختن آخرت برای انسان بوده‌اند و ساختن آخرت هم از مسیر دنیا میسر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha