جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اختتامیه اولین دوره آموزشی مهارت‌های رسانه‌ای ویژه طلاب تهران

حوزه/ مراسم اختتامیه اولین دوره آموزشی مقدماتی «مهارت‌های رسانه‌ای» ویژه طلاب و روحانیون تهرانی، در مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، مراسم اختتامیه اولین دوره آموزشی مقدماتی «مهارت‌های رسانه‌ای» ویژه طلاب و روحانیون تهرانی عصر امروز در مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) برگزار شد.

در این مراسم که حجت‌الاسلام بابادایی معاون تبلیغ حوزه علمیه تهران، حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه، علی علیزاده دبیر استان‌ها خبرگزاری حوزه و مسئول برگزاری دوره مهارت های رسانه ای، حجت‌الاسلام مهدی زاده معاون تهذیب و حجت‌الاسلام رضازاده معاون پژوهش مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) تهران، طلاب شرکت‌کننده در دوره مهارت های رسانه‌ای حضور داشتند، حجت‌الاسلام بابادایی و حسن صدرایی عارف به ایراد سخنرانی پرداختند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام بابادایی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم حوزه علمیه تهران در عرصه‌های مختلف رسانه‌ای، گفت: طلاب تهرانی به دلیل حضورشان در پایتخت سیاسی کشور و آگاهی نسبت به شرایط روز جامعه ورود بهتری به فضای رسانه داشته‌اند.

وی افزود: معاونت تبلیغ حوزه علمیه تهران برای ساماندهی طلاب فعال تهرانی در عرصه هنر و رسانه درصدد است جشنواره هنر آسمانی را در نیمه دوم سال برگزار کند.

در ادامه این مراسم حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه با بیان اینکه حوزه و رسانه در رساندن پیام به مخاطب رسالت مهمی دارند، گفت: رسانه با خبر و پیام سر و کار دارد و این پیام را با ابزار مختلف به مخاطب می‌رساند و حوزه علمیه نیز به‌عنوان یک نهاد عریق و اصیل که پیام دین را به مخاطب می‌رساند، در این نقطه با هم مشترک‌اند.

وی با بیان اینکه اساساً رسانه در ذات حوزه نهفته است، افزود: طلاب جوان در آینده به‌عنوان مبلغان دین ایفای نقش خواهند کرد، لذا باید شناخت لازم را از جریان‌های رسانه‌ای و مسائل روز داشته باشند و روحانیت نیز علاوه بر آشنایی با فضای رسانه‌ای، از این ابزار به‌خوبی استفاده کند.

سردبیر خبرگزاری حوزه به تأثیر رسانه در جنگ 33 روزه لبنان با رژیم جعلی صهیونیستی اشاره کرد و افزود: در جنگ 33 روزه حزب‌الله با رژیم غاصب اشغالگر قدس، شبکه المنار یکی از اولین مراکزی بود که مورد هدف صهیونیست‌ها قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: پس از پیروزی غرورآفرین رزمندگان دلیر حزب‌الله در جنگ 33 روزه، سید حسن نصرالله در دیدار با مسئولان و دست‌اندرکاران المنار، به نقش مهم این رسانه در پیروزی حزب‌الله اشاره کرد و گفت «لولاالمنار لضاع الانتصار» یعنی اگر المنار نبود پیروزی ضایع می‌شد. این جمله کلیدی نشان می‌دهد رسانه از اثرگذاری بسیار بالایی در تحولات میدانی و بین‌المللی برخوردار است.

برپایه این گزارش، در این مراسم از حجت‌الاسلام سید محمدباقر مؤمنی راد و شایان حقایقی به‌عنوان برگزیدگان دوره مهارت های رسانه‌ای تجلیل شد و به ۱۲ نفر از طلاب شرکت‌کننده در دوره مهارت رسانه‌ای، پس از سنجش علمی گواهی رسمی اعطا شد.

لازم به ذکر است؛ دوره مهارت های رسانه‌ای ویژه طلاب تهرانی به مدیریت حوزه علمیه استان تهران و خبرگزاری رسمی «حوزه، در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) تهران، به مدت سه روز برگزار شد.

در این دوره اساتید و کارشناسان برجسته رسانه‌ای آقایان؛ کاوه منگولی تدریس «ساختار خبر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی»، محمود عزیزی «اصول خبرنویسی»، حسن صدرایی عارف «مصاحبه»، علی جمشیدی «اصول خبرنویسی»، علی فقیه «ویراستاری خبر و درست‌نویسی»، حبیب ترکاشوند «ساختار و ارزش‌های خبر حوزوی» و علی علیزاده «سوژه یابی و ارتباطات رسانه‌ای» را بر عهده داشتند.

در آیین اختتامیه دوره آموزشی مهارت های رسانه ای همچنین از اساتید، برگزیدگان و عوامل اجرایی دوره تقدیر شد.

313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha