جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وقف

حوزه/ مسئول دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: احیای موقوفات حوزه های علمیه، نقش بسیار مهمی در تامین منابع پایدار آن خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سيدابوالفضل كاظمی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد، با بیان اینکه حسب وظیفه شرعی، نسبت به احیای موقوفات حوزه علمیه وظیفه داریم، گفت: در راستای تحقق یکی از اهداف مهم دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف حوزه علمیه خراسان مبنی بر احیاي موقوفات و رقبات وقفي مدارس علمیه، کار بررسی و تعیین وضعیت موقوفات مدارس شهرستان‌ها آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه جلسات بررسی موقوفات مدارس  حوزه علمیه خراسان، با حضور امام جمعه و رئیس اداره اوقاف شهرستان مربوطه و مدیر مدرسه علمیه برگزار می شود، تشریح کرد: موضوعاتی از قبیل اجرای نیت واقف، وضعیت درآمدزایی و وضعیت ثبتی و راه اندازی انجمن یاوران وقف حوزه علمیه، در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات مقتضی در جهت احیای موقوفات و اجرای نیت دقیق واقف، اتخاد می گردد.

مسئول دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه کار بررسی موقوفات حوزه های علمیه با همکاری ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان ها و مدارس علمیه انجام می گیرد، افزود: تاکنون جلسات متعددی با مسئولان اداره کل اوقاف و شهرستان‌های مشهد، قوچان، گناباد، چناران، بردسکن، بجستان، طرقبه و شاندیز برگزار شده، که حاصل آن 40 مصوبه بوده است.

حجت‌الاسلام کاظمی در پایان با اشاره به اینکه مکان های آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان محدود بوده و احیای مدارس وقفی، نقش بسزایی در تامین مکان های جدید آموزشی برای طلاب جدیدالورود است، ابرازکرد: احیای مدارس وقفی، یکی از مهمترین فعالیت های اجرایی این دفتر می باشد.

وي در پايان ضمن تشكر از زحمات همكاران در ادارات حقوقي و موقوفات حوزه علميه خراسان، از تمام واقفين كه با پيگيري مجدانه و اخلاص، در جهت احيا و جذب موقوفات حوزه علميه تلاش مي كنند، تشكر كرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha